نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها: شهر کرج راضی به جدایی فردیس نیست/ با گذشت 4 سال حریم شهر فردیس و کرج مشخص نیست
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
محمدحسین محمدمیرزا

محمدمیرزا با بیان اینکه 4 سال از تاسیس شهرستان فردیس و شهر فردیس می گذرد گفت: شهر کرج هنوز حاضر به واگذاری امکانات شهرداری فردیس نیست و ما برای این شهر طرح تفصیلی نداریم.

محمد حسین محمد میرزا نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به تاخیر از جدایی شهر فردیس از شهر کرج گفت: شهرستان فردیس 4 سال پیش با تصمیم وزارت کشور جدا شد و مستقل شد.

وی ادامه داد: به تبع تاسیس شهرستان فردیس با 700 هزار نفر جمعیت، شهر پردیس با 500 هزار نفر جمعیت نیز به شهری مستقل از کرج تبدیل شد و شهرداری و شورای شهر مستقل در این شهر تاسیس شد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها تصریح کرد: با وجود گذشت 4 سال از این جدایی اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که گریبانگیر این شهر پر جمعیت است.

عضو شورای شهر فردیس اضافه کرد: هنوز محدوده شهر فردیس از شهر کرج مشخص نیست و ما نمی دانیم دقیقا مرز این دو شهر کجاست و شهرداری برای اعطای مجوز یا انجام اقدامات شهری تا کجا اجازه دارد و کدام خیابان و کوچه برای فردیس و کدام خیابان و کوچه برای کرج است.

محمدمیرزا افزود: از سوی دیگر شهرداری کرج هنوز هم امکانات، تاسیستات و ساختمان های شهر فردیس را در اختیار شهرداری این شهر قرار نداده است.

وی ادامه داد: به دلیل این ناهماهنگی و کم کاری ما نمی توانیم برای شهر فردیس طرح تفصیلی تهیه کنیم و مجبوریم بر اساس طرح تفصیلی شهر کرج اقدام کنیم که این هم از نظر قانونی اشکال دارد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها با اشاره به دیگر مشکلات شهرستان فردیس گفت: از سوی دیگر برخی از امکانات که یک شهر 20 هزار نفری هم باید داشته باشد در شهر فردیس وجود ندارد. برای مثال این شهرستان 700 هزار نفری هنوز اداره کل آموز و پرورش ندارد و باید برای انجام کار وابسته به شهر و شهرستان کرج باشد.

محمدمیرزا در خصوص چرایی این مشکلات گفت: با جدایی شهر فردیس از شهر کرج، این شهر از حالت یک کلانشهر خارج شده است. از این رو آن زمان مسئولان شهر کرج علاقه ای به این جدایی نداشتند اما چون خدمات رسانی به این تعداد از جمعیت مشکل بود وزارت کشور تصمیم به تاسیس شهرستان فردیس گرفت. اما هنوز هم در واگذاری اختیارات و امکانات به شهر فردیس کم کاری و کوتاهی می شود و شهر کرج علاقه ای به تسریع در این واگذاری ها ندارد.

عضو شورای شهر فردیس با اشاره به مشکلات ناشی از این کم کاری ها گفت: شهرداری فردیس یک مشکل عمده در این رابطه دارد. تفاوتی هم ندارد چه کسی شهردار این شهر شود. این مشکل ساختاری است و کارها معطل مانده است. ما هنوز حریم و محدوده شهر را نمی دانیم و از این رو باید کمیته ای میان شهرداری های کرج و فردیس تشکیل شود تا این حریم را مشخص کنند.

وی ادامه داد: بعد از این تعیین حریم ما می توانیم برای شهر فردیس طرح تفصیلی تهیه کرده و بر اساس آن اقدامات لازم برای توسعه و نگهداری شهر را انجام دهیم. اما هنوز همه چیز بلاتکلیف مانده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی