نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها: دوبانده کردن جاده قدیم ساوه همدان از ضروریات است
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
حسام الدین شهیدی

شهیدی با بیان اینکه جاده قدیم ساوه – همدان بسیار خطرناک است و کشته های زیادی در این جاده رخ می دهد گفت: درخواست ما این است که این جاده به دلیل حجم بالای تردد دوبانده شود.

حسام الدین شهیدی نماینده استان مرکزی شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره به مشکلات جاده  قدیم ساوه – همدان گفت: حقیقتا باید نام این مسیر را جاده مرگ گذاشت، چرا که سالانه تعداد زیادی در این جاده بر اثر تصادفات کشته می شوند.

شهیدی تصریح کرد: این جاده به طول 150 کیلومتر از کیفیت بسیار پاینی برخوردار است. آسفالت این جاده تقریبا از بین رفته و جاده بسیار ناهموار و پر از موانع شده است. از سوی دیگر دوطرفه بودن جاده به ویژه در هنگام شب خطر بالای تصادف از روبه رو را به همراه دارد.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان ها تصریح کرد: عبور و مرور ماشین های سنگین و باربری هم خطرات این جاده را افزایش داده است. از این رو دوبانده کردن این جاده می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و نجات بخش جان بسیاری از رانندگان و مسافران باشد.

وی ادامه داد: بعد از احداث بزرگراه امید می رفت استفاده از این جاده کم شود اما بالا بودن مبلغ عوارض بزرگراه سبب شده برخی از مردم برای مسافرت از این جاه رفت و آمد داشته باشند. این افزون بر عبور و مرور ماشین های باربری است.

شهیدی افزود: رفت و آمد 4 استان غرب کشور از جمله، استان مرکزی، همدان، کرمانشاه و کردستان از این مسیر انجام می شود بنابراین می طلبد که این 4 استان هزینه مورد نیاز برای بهسازی جاده را تامین کنند.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان ها بیان داشت: ما در این خصوص نامه نگاری های زیادی از جمله نامه نگاری با رئیس جمهور را انجام داده ایم، رئیس جمهور هم این نامه را به وزیر راه و شهرسازی ارجاع داده است و وزیر هم از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست مجوز برای بستن قرارداد با پیمانکار را کرده است. اما تاکنون کاری انجام نشده است، از این رو درخواست ما این است که با بهسازی این جاده موافقت شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی