در سی و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی عنوان شد دفاع از حق و مظلوم درواقع یک نوع کار علوی است
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
سی و دومین اجلاس

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: مردمی‌ترین نام‌گذاری کشور مربوط به روز مرد است زیرا سالهای قبل، به اصطلاح دهه شصتی‌ها به صورت خودجوش و به تدریج، روز ولادت حضرت علی(ع) را برای قدردانی از مقام پدر برگزیدند و به تدریج در تقویم ذهنی جامعه و تقویم رسمی کشور روز پدر ثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها شهناز رمارم رئیس شوری اسلامی خراسان رضوی در سی و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان افزود: مسیر تاریخی زندگی علی(ع) و سیره عملی آن حضرت این را به ما می آموزد که پدران و مردان باید مثل علی (ع) پدری کنند نه این که فقط نامشان پدر باشد، یتیم نوازی کنند نه فقط یتیم ستایی و نه فقط نامشان مرد باشد بلکه مردانگی و جوانمردی کنند همچنان که پدران خیلی از شهدا پیکر پاک فرزندان شهید خود را به دوش کشیدند و به شهرهایشان برگشتند تا به ما مردانگی و جوانمردی بیاموزند.

وی با بیان این که امیرالمومنین علی (ع) پدرانه برای جامعه از حق و حقیقت دفاع کرد ادامه داد: امسال روز تولد امیرالمومنین علی (ع) با روز وکیل همزمان شده است که ما را به این امر یادآوری می کند که دفاع از حق و مظلوم و مردانگی کردن و وکالت مظلومان را بر عهده گرفتن درواقع یک نوع کار علوی است.

در ادامه به مناسبت تقارن این جلسه با روز هفتم اسفند ماه روز وکیل مدافع از سید حسین حسینی مدرس بنیانگذار گروه حقوق دانشگاه فردوسی مشهد و سید محسن حسینی پویا عضو شورای شهر مشهد و رئیس کمیسیون حقوقی این شورا یه رسم نمادین تقدیر گردید.

همچنین در این جلسه کلیات بودجه شورای استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به تصویب اعضا رسید.

رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در این خصوص گفت: بودجه امسال با ساختاری جدید تنظیم و جذب ۱۵ نیروی جدید در دبیرخانه شورای استان در قالب این بودجه برنامه ریزی شده است.

پایان پیام /

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی