نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: زمین لرزه سی سخت به 3000 واحد مسکونی آسیب زده است
سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
فرزاد آذریان

آذریان با بیان اینکه در جریان این زمین لرزه به 3000 ساختمان آسیب وارد شده است گفت: از این میان نزدیک به 1000 واحد غیره قابل سکونت و بقیه واحدها نیاز به تعمیر و بهسازی دارند.

فرزاد آذریان نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره به زلزله چندروز گذشته سی سخت گفت: شهرستان سی سخت استان کهگیلویه و بوبر احمد در چند روز گذشته شاهد زمین لرزه هایی بوده است که بزرگترین آن 5.6 دهم در مقیاس ریشتر بوده است که به مدت 3 ثانیه طول کشید.

وی افزود: در هنگام بلاهای طبیعی به ویژه زمین لرزه، خسارات و تلفات انسانی ملاک و معیار سنجش آسیب قلمداد می شود، اما با تاسف باید اذعان کرد بحران های مصیبت‌بار اقتصادی، وضعیت حاد کرونایی، شرایط آب و هوایی خاص، سردی هوا و از همه مهمتر کمبود اعتبارات و به نوعی خالی بودن دست دولت در مواجهه با چنین رویدادها، فضایی فراتر از مرگ انسانی را تصویر می کند.

آذریان با بیان اینکه از آغاز وقوع زمین لرزه نیروهای امدادی مختلف در محل حضور داشتند تصریح کرد: بسیج مردمی ستاد بحران، مجموعه مدیریت شهری، جامعه شورایی استان و نیروهای امدادی دست به دست هم دادند و با تمام وجود در کنار مردم زلزله‌زده ایستادند.

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: زیر نظر ستاد بحران کمیته های تخصصی تشکیل شد تا اقدامات اولیه مانند مداوای آسیب دیدگان، اسکان موقت حادثه دیدگان، شناسایی منازل آسیب دیده، آواربرداری و ... صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم ادامه داد: در جریان این زمین لرزه به 3000 ساختمان آسیب وارد شده است که از این میان نزدیک به 1000 واحد غیره قابل سکونت و بقیه واحدها نیاز به تعمیر و بهسازی  دارند.

آذریان گفت: میزان خسارات هنوز بصورت دقیق محاسبه نگردید نیازبه زمان بیشتری دارد. بدون شک اساسی ترین خواست و نیاز مردم آسیب دیده کمک های مالی  به ویژه مصالح ساختمانی برای ساخت و بهسازی منازل خود است.

وی در پایان از دولت و مردم نوع دوست درخواست کرد برای بهبود شرایط زلزله زدگان کمک های لازم را ارائه کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی