عضو شورای عالی استان‌ها: تنها راه نجات کشور از ضعف عملکرد، برگرداندن امور مملکت به مردم است
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کیانوش جهانبخش

عضو شورای عالی استان ها، تنها راه نجات کشور از این بیماری اقتصادی و ضعف عملکرد در حوزه‌های مختلف را برگرداندن امور مملکت به خود مردم دانست و گفت: این با تقویت پارلمان‌های محلی صورت می گیرد و تا زمانی که پارلمان‌های محلی به شورا به جایگاه قانونی خود برنگردند مشکلات و آسیب‌های بیشتری در کشور رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، کیانوش جهانبخش عضو شورای عالی استان‌ها در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر بندرعباس که با حضور رئیس شورای عالی استان ها برگزار شد، اظهار کرد: انصافا اگر در عملکرد شوراها بررسی کنیم شورای شهر بندرعباس با همه چالش‌هایی که مواجه است یکی از شوراهای موفق به لحاظ تعداد جلسات و مصوبات و همچنین توانایی حل مسئله در موضوعات مختلف را داشته است که این حاصل همدلی و وفاق و تعهد بوده که اعضای شورای شهر نسبت به خودشان و جایگاهشان و مردم که ولی نعمت ما هستند و این جایگاه را از رأی شریف و ارزشمند آنها داریم.

وی ادامه داد: در مباحث قانونی و وظایفی که شورای عالی دارد و جایگاهی که برای شورای عالی در قانون دیده شده عملکرد آقای احمدی رئیس شورای عالی استان ها قابل ستودن است.

جهانبخش گفت: اگر تاریخ شورای عالی استان‌ها را به دو بخش تقسیم کنیم و بررسی مستندات تاریخی و علمی مصوبه را در نظر بگیریم به قبل و بعد از حضور آقای دکتر احمدی در سمت ریاست این شورا تبدیل می شود .

وی افزود: شاهد هستیم که نمایندگان مجلس شاید در گذشته با تهدید کلامی و تهدید آیین‌نامه‌ای بخشنامه سعی می‌کردند که شوراها را به حاشیه ببرند و اثربخشی پارلمان‌های محلی را کمتر کنند اما در حال حاضر همراه شورای عالی هستند و دیدگاهشان نسبت به جامعه شورایی تغییر کرده است تا جایی که در اجلاس گذشته ریاست مجلس آقای دکتر قالیباف بعد از حضور در اجلاس و شنیدن بیانات اعضای شورای عالی استانها به دکتر احمدی با اعتقاد کامل قول دادند که نهایت تلاش خود را می کند تا به لایحه مدیریت یکپارچه شهری جامعه عمل بپوشاند و بعد از سالیان سال شوراها جایگاه خود را به دست بیاورند.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: این حاصل یک عملکرد مدیریتی است که منطبق با گام دوم انقلاب اسلامی و منویات حضرت آقا می باشد و این چیزی نیست جز نیروی جوانی، انگیزه و تخصصی که در رئیس شورای عالی استانها وجود دارد و از تمام ظرفیت های تخصصی و قانونی خود برای ارتقای جایگاه استفاده کردند که نتیجه آن قطعاً به زودی و در آینده جامعه بزرگ شورای خواهند دید.

وی، تنها راه نجات کشور از این بیماری اقتصادی و ضعف عملکرد در حوزه‌های مختلف را برگرداندن امور مملکت خود مردم دانست و گفت: این با تقویت پارلمان‌های محلی صورت می گیرد و تا زمانی که پارلمان‌های محلی به شورا به جایگاه قانونی خود برنگردند مشکلات کشور بیشتر می‌شود و آسیب‌های بیشتری پیش می آید.

جهانبخش تاکید کرد: یقیناً همه بر این باور هستیم که اعضای شورا مشکلات مردم را به واسطه فاصله نزدیکی با آنها دارند با وضوح بیشتری می بینند و این یک فرصت است که نمایندگان مجلس و دولت اختیارات پارلمان‌های محلی را در چارچوب قانون ببینند و اجازه دهند که شوراها کار خود را انجام دهند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی