استاندارکرمانشاه: اعضای شورای استان در توسعه و بالندگی جامعه نقش ویژه ای دارند
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
بازوند

استاندار کرمانشاه گفت: اعضای شورای استان در توسعه و بالندگی جامعه نقش ویژه ای دارند و با ارائه پیشنهادات و نکته نظرات خود پیرامون مسائل استان می توانند در پویایی جامعه کمک حال مدیران باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شورای عالی استان ها؛ هوشنگ بازوند امروز دوشنبه در نشست اعضاي شوراي اسلامي استان، با اشاره به جايگاه شورا در قانون اساسي اظهار داشت: اگر بعد از حدود 22 سال هنوز جايگاه شوراها به صورت مطلوب شكل نگرفته بايد اين موضوع آسيب شناسي شود كه عمده اين مسائل به ارتباط شوراها با مديران و از سوي ديگر به عملكرد خود شوراها برمي گردد.

وي با بيان اينكه ريشه شورا در مردم سالاري ديني مبتلور مي باشد، ادامه داد: ما وظيفه داريم كه در راستاي تقويت شوراها تلاش كنيم و از سوي ديگر اعضاي شوراها نيز وظيفه دارند كه به خوبي به وظايف خود عمل كنند و اينكه نظام جمهوري اسلامي تصميم گرفته يكسري اختيارات را به مردم با تشكيل شوراها واگذار كند در راستاي تحقق مردمسالاري ديني است كه بر اين اساس يكسري از اختيارات كشور با برگزاري انتخابات به خود مردم واگذار مي شود.

مقام عالي استان خواستار حضور يكي از اعضاي شوراي اسلامي استان در جلسات شوراي اداري و همچنين حضور ديگر اين شورا در جلسات و كارگروه هاي استان براي در جريان قرار گرفتن از برنامه ها و تصميمات استان شد و گفت: حضور اين اعضا در جلسات استان منجر به در جريان قرار گرفتن آنها از برنامه ها مي شود كه اين موضوع مي تواند در اجراي بهتر طرح ها و پروژه ها كمك كند و ما بايد به اعضاي شوراها به عنوان نمايندگان مردم احترام بگذاريم و مديران به هيچ عنوان حق ندارند كه به اعضاي شوراها بي اعتنايي كنند.

استاندار كرمانشاه عمل به وظايف توسط اعضاي شوراها را بسيار مهم و اثربخش عنوان كرد و گفت: اگر شما به وظايف خود عمل نكنيد مردم مجبور مي شوند كه براي تحقق مطالبات و مسائل شهري خود به نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي مراجعه كنند كه همين موضوع موجب مي شود كه نمايندگان مجلس كه قرار است دنبال قانونگذاري و مسائل كلان كشور و استان باشند، بايد مسائل شهري را پيگيري كنند و اين موضوع باعث گرفتن بسياري از انرژي ها مي شود.

وي عمل به وظايف توسط اعضاي شوراهاي اسلامي را موجب اميدواري و نشاط در جامعه عنوان كرد و بيان داشت: مردم زماني كه ببينند مطالبات آنها توسط شوراهاي اسلامي پيگيري و دنبال مي شود انگيزه آنها براي حضور در انتخابات بعدي دو چندان مي شود لذا همه بايد در جهت تحقق و اجراي مسائل و مطالبات مردم حركت كنيم.

بازوند تصريح كرد: اختلاف بين اعضاي شوراها به ضرر و زيان مردم است و همين موضوع بسياري از مشكلات را براي جامعه به دنبال دارد.

نماينده عالي دولت در استان اتخاذ تصميمات درست و راهبردي توسط اعضاي كميسيون ماده پنچ را بسيار مهم عنوان كرد كه منجر به توسعه و عمران شهري و حل مشكلات مردم در شهرها مي شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی