نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی: تقویت شوراها به حل بیشتر مشکلات مردم کمک می کند / از اقدامات شورای عالی استان ها حمایت می کنیم
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
محمدرضا رضایی کوچی

رضایی کوچی با بیان اینکه رویکرد قابل قبولی در شورای عالی استان ها به عنوان عالی ترین نهاد شورایی کشور شکل گرفته است، گفت: ما نیز از این مجموعه حمایت و پشتیانی می کنیم و اعتقاد ما بر این است که هم باید از شورای عالی استان ها حمایت شود و هم اختیارات بیشتری به شوراها داده شود.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه شورا را از جنس مجلس می بینم گفت: بیش از 125 هزار عضو شورایی در کشور خدمت می کنند. اعضای شورا هم مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی مردم انتخاب شده و مشروعیت خود را از مردم می گیرند. بنابراین این دو نهاد می توانند همکاری بسیار نزدیکی باهم داشته باشند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در تلاش هستیم از ظرفیت شوراها بیشتر استفاده کنیم و یک هماهنگی و همدلی بیشتری میان اعضای شورا و نمایندگان مجلس ایجاد کنیم.

رضایی کوچی با تاکید بر این که هرچه هماهنگی میان شورا و مجلس بیشتر باشد خدمات ارائه شده نیز بیشتر است توضیح داد: شوراها به عنوان منتخبین مردم نقش پل ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند و می توانند مشکلات مردم را شناسایی کرده و به مسئولین انتقال دهند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس به دلیل ماهیت کاری خود موظف هستند بخش زیادی از زمان خود را در پایتخت و در مجلس بگذرانند. در حالی که نمایندگان شورا چه در شهرها و چه در روستاها با مردم ارتباط ویژه ای دارند. بنابراین هرچه شوراها تقویت شوند مشکلات مردم بیشتر حل می شود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراها تنها شورای شهرداری و دهیاری نیستند توضیح داد: شورا متعلق به مردم است و همه مطالبات و خواسته های مردم را باید دنبال کند. برای محقق شدن این موضوع باید به این نهاد مردمی بیشتر اعتماد کنیم و اختیارات شوراها را افزایش دهیم.

رضایی کوچی با اذعان به این مسئله که ما شوراها را رقیب خود نمی‌دانیم افزود: ما شوراها را به عنوان پشتیبان و کمک خود می شناسیم و اعتقاد من این است که هر چه رابطه شورا و مجلس بیشتر باشد خدمت ارائه شده به مردم نیز بیشتر است.

وی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری ها از ساخت و سازها گفت: این مسئله ایجاب می کند که ما به شهرداری ها توجه بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح بودن لایحه درآمدهای پایدار شهری در مجلس نیز توضیح داد: تلاش شد این لایحه سرانجام خوبی داشته باشد. در لایحه مدیریت بر ارزش افزوده نیز کمک هایی شد تا به سرانجام مطلوب برسیم.

رضایی کوچی ادامه داد: دولت تلاش داشت درآمدها از مالیات بر ارزش افزوده به سمت شورای برنامه ریزی استان سوق پیدا کند که ما تاکید کردیم درآمد ها مستقیم به حساب شهرداری ها واریز شود و این کمک خوبی به شهرداری ها بود.

وی با اشاره به عملکرد شورای عالی استان ها گفت: شورای عالی استان ها در این دوره مسائل شوراها و شهرداری ها را به جد پیگیری می کنند. آقای دکتر احمدی رئیس شورای عالی استان ها هم انسان توانمندی هستند و در این مدت اقدامات خوبی انجام داده اند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اقدامات خوب شورای عالی استان ها راه اندازی سامانه جامع شوراهای اسلامی سراسر کشور است که اطلاعات شوراهای سراسر کشور جمع آوری شده و بر این اساس می شود مشکلات استان ها را احصا کرده و کمبودها را دسته بندی کرد.

وی افزود: خوشبختانه رویکرد قابل قبولی در شورای عالی استان ها به عنوان عالی ترین نهاد شورایی کشور شکل گرفته است. ما نیز از این مجموعه حمایت و پشتیانی می کنیم و اعتقاد ما بر این است که باید هم از شورای عالی استان ها حمایت شود و هم اختیارات بیشتری به شوراها داده شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی