رئیس شورای عالی استان ها: همکاری شورای عالی استان ها و مجلس شورای اسلامی منجر به توسعه کشور می شود
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
تفاهمنامه

احمدی با تاکید بر اهمیت امضای تفاهمنامه شورای عالی استان ها و فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه گفت: همکاری شورای عالی استان ها و مجلس شورای اسلامی می تواند به محرومیت زدایی و توسعه کشور منجر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری شورای عالی استان ها و فراکسیون مناطق محروم و شهرهای در حال توسعه مجلس شورای اسلامی که با حضور سید علی موسوی رئیس این فراکسیون و تعدادی از نمایندگان شورای عالی استان ها برگزار شد گفت: در راستای این تفاهمنامه دبیرخانه مشترکی میان فراکسیون مناطق محروم و در حال توسعه مجلس شورای اسلامی راه اندازی می شود تا هماهنگی های لازم برای محرومیت زدایی از نقاط محروم کشور باشد.

وی افزود: نمایندگان شورای عالی استان ها در همکاری با اعضای فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته تلاش می کنند در راستای محرومیت زدایی از نقاط مختلف کشور اقدام کنند.

احمدی ادامه داد: شورای عالی استان ها تفاهمنامه های مشترکی با دستگاه های قضایی و همچنین کمیسیون ها و فراکسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی منعقد کرده است که در صورت کم کاری دستگاه ها در حوزه محرومیت زدایی از طریق این این دستگاه ها موضوع را پیگیری می کنیم.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: این تفاهمنامه می تواند نیروی مضاعفی برای تلاش بیشتر دولت در راستای محرومیت زدایی و توسعه کشور باشد.

وی بیان داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان های ایران دارای محرومیت های زیادی است که باید توجه ویژه ای به آن شود. هرچند نباید از هیچ نقطه محرومی غافل شد چرا که کشور در حکم بدن انسان است و هر عضوی از بدن که دچار مشکل شود به کل بدن آسیب می زند. از این رو اگر حتی یک روستا در دور افتاده ترین نقطه کشور دارای محرومیت باشد ما باید تلاش کنیم آن را بر طرف کنیم.

احمدی با اشاره به جمعیت 126 هزار نفری شوراها در سراسر کشور گفت: شوراها سرباز نظام و منتخبین و معتمدین مردم هستند و از آنجایی که آگاهی کاملی از محرومیت های شهرها و روستاهای خود دارند می توانند اطلاعات مفیدی در اختیار فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته قرار دهند.

رئیس شورای عالی استان ها افزود: نمایندگان مجلس نیز باید در راستای پیشبرد اهداف شورایی کشور تلاش کنند تا بتوانیم به توسعه کشور کمک کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی