کمیسیون طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها آغاز به کار کرد
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها با اشاره به آغاز به کار کمیسیون طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها گفت: اولین جلسه این کمیسیون با دستور کار انتخاب هیات رئیسه برگزار شد.

سید عبدالرزاق موسوی نماینده استان فارس و رئیس کمیسیون تازه تاسیس طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، در خصوص اولین جلسه این کمیسیون گفت: در اجلاس سی و هشتم شورای عالی استان‌ها با هدف تسریع تهیه طرح‌ها و همچنین بررسی لوایح در شورای عالی استان‌ها و استفاده حداکثری از فرصت باقیمانده تا پایان دوره پنجم شورای عالی استان‌ها به پیشنهاد چند تن از نمایندگان این شورا طرح تشکیل کمیسیون طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها با قید دوفوریت تصویب شد.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه پیش بینی شده، این کمیسیون دارای 15 عضو است که 5 عضو توسط هیات رئیسه و 10 عضو توسط کمیسیون‌های هشتگانه شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

موسوی تصریح کرد: بنابراین از هر کمیسیون 1 عضو و از کمیسیون حقوقی و نظارت 3 عضو در این کمیسیون حضور خواهند داشت.

رئیس کمیسیون طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری اولین جلسه و آغاز به کار این کمیسیون گفت: این جلسه با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون برگزار شد و تصمیماتی در خصوص نحوه برگزاری و اداره جلسات گرفته شد.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها افزود: بر این اساس مقرر شد جلسات این کمیسیون حداقل هر ماه یکبار در روز سه شنبه پیش از اجلاس عمومی برگزار شود. همچنین هر دو هفته یکبار جلسات کمیسیون به صورت مجازی برگزار‌ می‌گردد و در صورت نیاز جلسات فوق العاده تشکیل‌ می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دبیرخانه اجرایی این کمیسیون نیز در دبیرخانه شورای عالی استان‌ها تشکیل‌ می‌شود.

موسوی با بیان اینکه از 3 طریق طرح به این کمیسیون ارسال‌ می‌شود گفت: یکی طرح‌های یک فوریتی و دو فوریتی است که الزاما هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها به این کمیسیون ارسال‌ می‌کند. مورد بعدی طرح‌های است که در کمیسیون‌های هشتگانه مورد بررسی قرار‌ می‌گیرد و هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها‌ می‌تواند برای بررسی دقیق‌تر به این کمیسیون ارجاع دهد و مورد سوم طرح‌ها و لوایحی است که از مجلس و دولت ارسال‌ می‌شود.

وی افزود: همچنین این کمیسیون‌ می‌تواند پیشنهاد دهنده طرح باشد و بر اساس اولویت‌هایی که تشخصی‌ می‌دهد طرح‌هایی تهیه و به هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها ارسال کند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در خصوص نتیجه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها نیز گفت: بر اساس انتخاباتی که امروز انجام شد بنده به عنوان رئیس، صاحب شریفی نماینده استان مازندران به عنوان نایب رئیس، حسام الدین شهیدی نماینده استان مرکزی به عنوان سخنگو و علی احمدی نماینده استان فارس نیز به عنوان دبیر انتخاب شدند. همچنین مسئولیت دبیرخانه بر عهده مسئول امور کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها قرار گرفت.

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی