نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌‌ها: استانداری و فرمانداری موظف به تامین محل استقرار شورای شهرستان و استان هستند
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
صاحب شریفی

شریفی با بیان اینکه در مورد تامین محل استقرار شورا‌های استان و شهرستان از سوی استانداری و فرمانداری صراحت قانونی وجود دارد گفت: استاندار و فرماندار باید ساختمان در شان شورا‌های شهرستان و استان تامین کنند.

صاحب شریفی نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها بیان کرد: در قانون صراحتی وجود دارد که فرمانداری‌‌ها باید در ساختمان فرمانداری و استانداری‌‌ها در ساختمان استانداری اتاقی در شان شورا‌ها در اختیار شورا‌های شهرستان و استان قرار دهند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌‌ها افزود: متاسفانه بسیاری از فرمانداری‌‌ها و استانداری‌‌ها از این قانون تمکین نمی‌کنند. اهرم اجرایی هم وجود ندارد که شورا‌ها بتوانند از وزیر محترم کشور طرح سوال کنند.

وی از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد به این موضوع ورود کرده و مشخص کند چرا این قانون سالیان سال اجرا نمی شود؟

شریفی با بیان اینکه شان شورای شهرستان کمتر از فرماندار نیست گفت: اگر فرمانداری‌‌ها منصوب دولت هستند، شورای شهرستان هم به واسطه رای مردم و تنفیض همان وزارت کشور مرجع بالادستی نظارتی و معتمدین مردم در شهرستان محسوب می شوند. شایسته نیست که شورا‌های شهرستان سرگردان باشند.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌‌ها ادامه داد: متاسفانه وضعیت شورای استان هم اینگونه است و در بهترین حالت یک اتاق در یکی از ادارات در اختیار شورای استان قرار داده‌اند و تمام کار‌ها اعم از جلسات و دبیرخانه و ... در همان تک اتاق برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این مناسب شان شورا‌ها نیست و برای استانداری که خود را خادم مردم می‌داند چهره خوبی ندارد. استاندار اگر خادم مردم باشد، باید شان خادمین مردم را رعایت کند و بر اساس قانون موظف است امکانات در اختیار آن‌‌ها قرار دهد.

شریفی تصریح کرد: استاندار و فرمانداری که شان شورا‌ها را رعایت نکنند مطمئن باشید هیچ جایگاهی برای مردم قائل نیستند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی