نایب رئیس شورای عالی استان‌ها: لایحه مدیریت یکپارچه شهری و روستایی منشا حل بسیاری از مشکلات کشور است
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
سید یعقوب دریانورد

دریانورد با بیان اینکه در فقدان مدیریت یکپارچه شهری و روستایی مشکلات زیادی از جمله حاشیه نشینی، افزایش ترافیک، آلودگی محیط زیست و آلودگی هوا به وجود می‌آید ابراز امیدورای کرد با تصویب این لایحه در مجلس بسیاری از مشکلات مردم حل شود.

سید یعقوب دریانورد نماینده استان هرمزگان و نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بیش از 20 سال از تاسیس شوراها می‌گذرد گفت: سال 1361 بودجه دولتی شهرداری‌ها قطع شد و این موضوع سبب کاهش منابع شهرداری‌ها گردید.

وی افزود: اکنون نیازمند این هستیم که قانون شوراها بازنگری شود و به سمتی حرکت کنیم که مراکزی که مشکلات مردم را برطرف می‌کنند در یک جا متمرکز شوند.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شما تصور کنید کسی بخواهد پروانه ساختمانی دریافت کند برای این کار باید به ادارات برق، آب، گاز و ... مراجعه کند در صورتی که اگر لایحه مدیریت یکپارچه شهری و روستایی تصویب شود همه این کارها به صورت متمرکز در شهرداری‌ها انجام می‌شود.

دریانورد با بیان اینکه در کشور ما رخدادهای طبیعی زیاد اتفاق می‌افتد گفت: از دیگر مزیت‌های مدیریت یکپارچه شهری و روستایی تمرکز مدیریت در مواقع بحران است. به این معنی که در چنین وقایعی شهرداری‌ها به دلیل اختیارات بیشتر توان مدیریت بیشتری در بحران‌ها دارند و می‌توانند در کمترین زمان بیشترین بسیج نیرو و امکانات را انجام دهند.

نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: چندین سال است که لایحه مدیریت یکپارچه شهری مطرح می‌شود و برای تصویب به مجلس ارسال می‌شود اما تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است و هر بار به دلایلی از قانون شدن این لایحه جلوگیری می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی در همین دوره لایحه مدیریت یکپارچه شهری و روستایی را تصویب کند.

دریانور افزود: در فقدان مدیریت یکپارچه شهری و روستایی مشکلات زیادی از جمله حاشیه نشینی، افزایش ترافیک، آلودگی محیط زیست و آلودگی هوا به وجود می‌آید که امیدوارم با تصویب این لایحه در مجلس بسیاری از مشکلات مردم حل شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی