نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها: اشکالاتی که در برخی شوراها رخ می دهد ناچیز است
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
سید عبدالرزاق موسوی

موسوی گفت: اشکالات و تخلفاتی که در برخی از شوراهای شهر و روستا به وقوع پیوسته است در فضای منطقی نسبت این تخلفات با تعداد اعضای شوراها در کشور عدد قابل توجهی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای شهر شیراز و نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در جلسه شورای اسلامی استان فارس بیان کرد: برخی از مشکلات شوراها به خود شوراها بر می‌گردد که البته همین‌ها هم شاید بعضاً ریشه در بیرون شورا داشته باشد یکی از اشکالات جدی که بر شوراها به ویژه شوراهای شهرستان و استان وارد است، این است که در جهت حمایت از خود و نهاد شوراها عملکرد و تلاش قابل قبولی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل ما نمی‌توانیم، بگوییم که شوراهای اسلامی شهرستان و استان در جهت انجام وظایف خود و دفاع از موجودیت نهاد شورا موفق بوده از طرفی برخی از اشکالات و تخلفاتی که در برخی از شوراهای شهر و روستا به وقوع پیوسته است در فضای منطقی نسبت این تخلفات با تعداد اعضای شوراها در کشور عدد قابل توجهی نیست.

نماینده استان فارس در شورای عالی استانها یادآور شد: امروز معضلی به نام فساد، فقر و تبعیض همه جامعه را گرفتار کرده است، تبعیض یکی از ریشه‌ها و علت‌های اساسی فساد و فقر است، تبعیض بنیان همه بدبختی هاست، در این زمینه ما نتوانسته‌ایم، پیشنهادی به شورای عالی استان‌ها ارائه کنیم، شورای عالی استان‌ها هم در این زمینه وارد نشده است.

موسوی متذکر شد: برخی نمایندگان مجلس، شوراها را به ویژه شوراهای شهر را رقبای انتخاباتی خود می‌دانند، اگر چه با تشدید نظارت استصوابی تقریباً شرایط رقابت در انتخابات مجلس محدود شده است، لیکن نگرانی از فعالیت‌های نمایندگان و اعضای شوراها همچنان باقی است از طرف دیگر تمایل نمایندگان مجلس به ورود در فعالیت‌ها و موضوعات محلی است که در حوزه فعالیت شوراها است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی