رئیس شورای عالی استان‌ها: دلیل محبوبیت و موفقیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تبعیت از ولی فقیه بود
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
علیرضا احمدی

دکتر علیرضا احمدی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بخاطر مبارزه با داعش محبوبیتی جهانی داشت گفت: دلیل این موفقیت و محبوبیت اعتقاد به ولی فقیه زمان و تبعیت از ایشان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها دکتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها عصر امروز در یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که در محل آمفی تئاتر سازمان تبلیغات اسلامی در شهر ری برگزار شد با بیان اینکه فروع دین ما ۱۰ مورد است گفت: ما نماز و روزه و حج را به جای می آوریم و زکات و خمس را نیز پرداخت می کنیم. اما ۵ مورد دیگر که شامل جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری است را تا چه اندازه انجام می دهیم؟
احمدی افزود: امروز که حرف از شهید حاج قاسم سلیمانی می شود می بینیم که ایشان جهاد فی سبیل الله، امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری را به صورت عملی انجام می‌دادند و همین امر باعث شده است که حاج قاسم حاج قاسم باشد.
رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: امروز نباید تنها از حاج قاسم حرف زد بلکه باید این شهید را الگوی خودمان قرار دهیم و راه او را در انجام فروعات دین بپیماییم. 
وی با بیان اینکه یکی از اصولی که شیعه بر آن تاکید دارد امامت است، گفت: همه ما باید از خود این سوال را بپرسیم که در مسیر ولایت مداری چه کاری انجام داده ایم؟ حاج قاسم سلیمانی قسم جلاله یاد می‌کند که رمز عاقبت بخیری پیوند با ولی فقیه زمان یعنی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است.
احمدی اضافه کرد: بنابراین به جای فقط خوب حرف زدن باید راه حاج قاسم را ادامه دهیم. باید همانند او به اصول و فروع دین پایبند باشید.
رئیس شورای عالی استان‌ها توضیح داد: شاید برخی از مدیران ما بگویند که امروز راه انجام جهاد برای همه باز نیست و ما چگونه جهاد کنیم؟ حضرت آقا بارها فرموده است که کار جهادی کنید. تفاوتی هم ندارد مدیر باشید یا وزیر. شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی دنیا را تکان داد و برای مبارزه با داعش که دست پروده یهود و انگلیس است چنان محبوبیتی در دنیا پیدا کرد که قابل توصیف نیست.
وی ادامه داد: دلیل این موفقیت و محبوبیت جهانی اعتقاد به ولی فقیه زمان است و اکنون آثار آن را می بینیم. کسی که از ولی فقیه خود جدا نشود و در اعمال خود از راه ولی فقیه پیروی کند شک نکنید که همان محبوبیتی که برای حاج قاسم ایجاد شده را پیدا می کند.
احمدی بیان داشت: همه ما موظف هستیم به اخلاقیات پایبند باشیم. اخلاص و اخلاق مداری در رفتار حاج قاسم موج می‌زد. درست است که هر کسی نمی‌تواند مانند او باشد اما می شود برای رسیدن به آن جایگاه تلاش کرد.
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به پدیده آقا زادگی گفت: شما ببینید آقازاده واقعی کیست؟ حاج قاسم آقا زاده است یا فرزندان برخی از این مسئولین؟ آقازادگی به لقمه حلالی است که پدر و مادر در سفره می‌گذارند و فرزند آنها می شود حاج قاسم سلیمانی. بنابراین باید سعی کنیم در زندگی خود از لقمه حلال و احترام به پدر و مادر غافل نشویم. حاج قاسم به پدر و مادر خود احترام فراوان می‌گذاشت.
وی ویژگی اخلاقی دیگر حاج قاسم سلیمانی را احسان به خلق خدا برشمرد و گفت: زمانی که حوادثی در کشور رخ می‌داد حاج قاسم همیشه در آنجا حضور داشت. بنابراین نباید احسان به مردم را فراموش کرد. این مدیریت ها هم اعتباری است و از بین خواهد رفت بنابراین باید تلاش کنیم برای رضای خدا کار کرده و از ولی فقیه زمان خود دور نشویم.
رئیس شورای عالی استان‌ها خطاب به مسئولان گفت: ما به برهه حساسی به نام برگزاری انتخابات نزدیک می شویم. امروز ولی فقیه تنهاست. بنابراین باید تمام قدرت و توان خود را برای خوشبین کردن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی بگذاریم. 
وی ادامه داد: به انتخابات آتی نزدیک می شویم پس باید سعی کنید مشارکت پای صندوق های رای را بالا ببریم.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی