رئیس شورای عالی استان ها در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی

دکتر علیرضا احمدی در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت و نوشت: حکیم و علیم فضیلتمدار، حضرت آیت الله مصباح یزدی، ثمره شجره طیّبه روحانیّت جلیل القدر، در گسترش و حراست از میراث عظیم شیعه، شگفتانه کوشید و آثار ثمین بسیاری از خویش برای اعصار و امصار، به یادگار گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در پیامی ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

ارتحال اسفناک اندیشمند فرهیخته و فرزانه، حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمة الله علیه، ثلمه ای برای ایمانیان و دانشوران و طالبان علم و فضیلت است و اریکه ی دانش، هماره آرزومند جلوس چنین سرآمدان عرصه ی علم و اعتلاست که عمر بی بدیل خویش را نِذر نورآگین نمودن جامعه ی اسلامی و وقف وفای به عهد الهی کرده اند و بسان مِهر منیر سپهر سعادت، می تابند و شعاع شورآفرین خویش به خیل خداخواهان و پارسایان پژوهش پیشه، ارزانی می دارند و با روشنای علم و عمل، رستگاری و رهایی از ظلمات را برای آحاد تمامت جامعه به ارمغان می آورند و با نفس نفیس و عقل سلیم خویش، سُمُوّ و سعادت و سرافرازی به جامعه می بخشند. گواراییِ رحمت و رضوان حیّ حکیم، در جنّت النّعیم، گوارای وجودش که در سراسر عمر مبارک و متیمّنش، در صراط رضایت آفریدگار متعال، و تعالی و تکامل آفریدگان او، به گونه ای اندیشید و عمل کرد که کارنامه ی کرامت و کوشایی اش مشحون از خیر و خلوص خدایی است.

«العلمُ نورٌ یقذفهُ الله فی قلب من یشاء». دیانت و دانایی آن عالم متألّه، روشن از روشنای نور رحمت و رأفت خداوند خبیر بود که بر فؤاد فرید او تجلّی یافته و ممشای علمی اش منشأ برکاتی بود که قلوب مشتاق را در صراط سعادت، پویایی و پایداری می بخشید و معارف و معالم دین مبین اسلام را محبوب نفوس مستعدّه می ساخت. درودِ دادارِ وَدود، بر او باد که در راه روشن هدایت و تبلیغ، بی دریغ، سعی بلیغ نمود و لحظه ای در این طریق، از پا ننشست و با نستوهی و عزم عزیم و کوششی قویم، بذر تعلیمات برترین آیین آسمانی را در زمین اندیشه ها می افشاند و نهال دل ها را با زلال علوم ناب الهی، سیراب و سرشار می کرد.

حکیم و علیم فضیلتمدار، حضرت آیت الله مصباح یزدی، ثمره ی شجره ی طیّبه ی روحانیّت جلیل القدر، و این عزیز سفرکرده که هزاران هزار دل، رهین دانش و دیانت اوست، در گسترش و حراست از میراث عظیم شیعه، شگفتانه کوشید و آثار ثمین بسیاری از خویش برای اعصار و امصار، به یادگار گذاشت.

خداوند متعال، ایشان را با موالی معصومش، قرین نموده و روح متعالی اش را در اعلی علّیّین در کنار سدرِة المنتهی، میهمان نبیّ اعظم و خاندان معظّمش فرماید.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی