نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها: محور شهمیرزاد سمنان به خطیرکوه 40 سال بلاتکیلف مانده است
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
محمد برزه کار

برزه کار با بیان اینکه پروژه محور شهمیرزاد سمنان به خطیرکوه و دوآب مازندران از پروژه‌های در دست ساخت استان سمنان و مازندران است گفت: 7 کیلومتر از این مسیر در استان مازندران است که متاسفانه با گذشت 40 سال هنوز بلاتکلیف مانده است.

محمد برزه کار نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه راه یکی از محورهای اصلی توسعه است گفت: استان سمنان به عنوان یکی از پهناورترین استان‌های کشور با 8 استان هسایه است.

وی افزود: چندین محور ارتباطی در استان سمنان در دست ساخت است که نیاز به پیگیری جدی تر از سوی مسئولین دارد و امیدواریم با تخصیص اعتبار ویژه این مسیرهای ارتباطی هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

برزه کار تصریح کرد: آزادراه حرم تا حرم یکی از مهمترین پروژه‌های کشور که اکنون در شهرستان گرمسار در حال ساخت است‌ می‌تواند منشا اثرات بسیاری برای مردم عزیز کشورمان باشد و انتظار داریم با توجه بیشتر هر چه زودتر شاهد افتتاح آن باشیم.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به پروژه محور فیروزکوه مازندران به گرمسار سمنان ادامه داد: این محور‌ می‌تواند آزادراه شمال غربی کشور را به آزادراه حرم تا حرم متصل کند که از نظر ارتباطی دارای اهمیت بسیار است.

وی بیان کرد: پروژه محور شهمیرزاد سمنان به خطیرکوه و دوآّب مازندران دیگر پروژه در دست ساخت استان است که‌ می‌توان مسیرهای ارتباطی استان سمنان به مازندران را بهبود بخشد. از این رو لازم است از مسئولین استان سمنان به دلیل پیگیری‌های بسیار خوب تشکر ویژه داشته باشم.

برزه کار اضافه کرد: 7 کیلومتر از این مسیر در استان مازندران است که متاسفانه با گذشت 40 سال هنوز بلاتکلیف مانده است. این بی توجهی سبب شده است ما هر سال تلفات زیادی در این جاده داشته باشیم. این رو لازم است پیگیری بیشتری برای ساخت این مسیر انجام شود.

عضو شورای شهر شهمیرزاد بیان داشت: همچنین پروژه راه ارتباطی شهمیرزاد به فولاد محله و ساری در استان مازندان که در صورت بهره برداری‌ می‌تواند از بار ترافیکی جاده فیروزکوه کاسته و شهمیرزاد به عنوان یک شهر نمونه گردشگری و دارنده بزرگترین باغ گردوی جهان را از بن‌بست خارج کند.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها افزود: پروژه ارتباطی گلوگاه مازندران به دامغان سمنان از دیگر پروژه‌های در دست ساخت استان سمنان است که کریدور شمال به جنوب محسوب‌ می‌شود و‌ می‌تواند زمینه اتصال بندر امیرآباد استان مازندران به بندرعباس را فراهم کند. این پروژه بسیار مهم است که ضمن کاستن از بار ترافیکی جاده فیروزکوه‌ می‌تواند مسیر حمل و نقل کالا میان دو دریای شمالی و جنوبی کشور باشد.

وی توضیح داد: این پروژه نیز در استان مازندران در حال تکیل است اما 7 کیلومتر آن یعنی محور گلوگاه به سرخ گریوه که در استان مازندران قرار دارد هنوز بلاتکلیف مانده است.

برزه کار بیان داشت: راه ارتباطی شاهرود به گرگان به عنوان یکی از جاده‌های زیبای ایران متاسفانه وضعیت بسیار بد و خطرناکی دارد. از این لازم است این جاده برای حفاظت از جان مردم تعرض و مناسب سازی شود.

پایان پیام/

شبکه های اجتماعی