رئیس شورای اسلامی‌استان بوشهر: تصویب عبارت «معکوس درآمد سرانه» در بودجه استان بوشهر را محروم‌تر می‌کند
سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
سید مصطفی حسینی

حسینی با اشاره به تصویب بند 7 بودجه 1400 گفت: تصویب عبارت «معکوس درآمد سرانه» استان بوشهر را محروم‌تر کرده و تنها به نفع برخی از استان‌های بزرگ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سید مصطفی حسینی رئیس شورای اسلامی‌استان بوشهر در رابطه با لایحه بودجه 1400 گفت: متاسفانه در جریان بررسی کلیات طرح کلی اصلاح احکام بودجه سال ۱۴۰۰، استان بوشهر با وجود درآمدهای عظیم گاز و نفت، دچار کاهش شدید بودجه شده است.

وی افزود: در راستای اصلاح احکام بودجه از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی‌درخواست می‌کنم تا پیگیری کرده و عبارت معکوس درآمد سرانه از بند ۷ بودجه ۱۴۰۰ حذف شود، زیرا این طرح استان بوشهر را محروم‌تر کرده و تنها به نفع برخی از استان‌های بزرگ است.

حسینی با بیان اینکه استان بوشهر از معضل بیکاری رنج می‌برد، ادامه داد: همچنین درخواست دارم نمایندگان محترم استان بوشهر مصوبه ۵۰ درصد ظرفیت اشتغال نیروهای بومی‌استان بوشهر در پارس جنوبی را پیگیری کنند. در حال حاضر جوانان با وجود این ظرفیت‌های بسیار و مناسب کاری در جستجوی کار هستند و متاسفانه هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

رئیس شورای استان بوشهر بیان داشت: استان بوشهر پایتخت انرژی کشور، از دیرباز میزبان شایسته پروژه‌های عظیم نفتی و گازی بوده است. پروژه‌هایی که نقش به سزایی در توسعه ملی و تامین انرژی کشور است، اما سوال اساسی و تکراری این است آیا این صنعت آن طور که انتظار و توقع می‌رفت توانسته در توسعه استان بوشهر نقش آفرینی کند و آیا اصلا اراده برای تحقق این امر وجود داشته است.

گفتنی است اصلاح معکوس درآمد سرانه بدان معنی است که استان‌های با درآمد کمتر سهم بیشتری از بودجه داشته باشند، ولی ضرر آن برای استان‌های نفت خیزی چون بوشهر و خوزستان بسیار بیشتر از سودی است که ممکن است عاید آنها شود. چرا که استان ها نفت خیز با وجود درآمد بالا عمدتا بودجه کمی دارند و درامد نفت و گاز مستقیما در اختیار استان ها قرار نمی گیرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی