نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها: دولت و مجلس فکر عاجلی برای کشاورزان بوشهری کنند/ دلالان گوجه را با نازلترین قیمت خریداری می کنند
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
سید علی اکبر فاطمی

سید علی اکبر فاطمی از کاهش قیمت گوجه و بی توجهی به مشکلات کشاورزان گلایه کرده و از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست تا فکری به حال کشاورزان گوجه کار داشته باشند.

سید علی اکبر فاطمی نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها گفت: با توجه به افزایش قیمت کود و سم و همچنین افزایش هزینه های کشاورزان قیمت تمام شده هر کیلو گوجه فرنگی بین 3500 تا 4000 هزار تومان است.

وی افزود: این در حالی است که امروز دلالان گوجه فرنگی را به قیمتی بین 1500 تا 2500 تومان از کشاورزان خریداری می کنند که این موضوع باعث ضرر و زیان هنگفت برای کشاورزان شده است.

نمانیده استان بوشهر در شورای عالی استانها گفت: در شمال کشور هر زمان برای چای کاران یا برنج کاران مشکلی به وجود می آید دولت و نمایندگان مجلس دست به کار می شوند و با طرح خرید تضمینی گره مشکل کشاورزان را باز می کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان جنوب کشور هم توقع دارند تا دولت، وزارت جهاد کشاورزی و مجلس برای حل مشکل آنها دست به کار شوند و طرح فوری ارائه دهند.

فاطمی خاطرنشان کرد: دولت می تواند با خرید تضمینی گوجه فرنگی و همچنین ایجاد بازار خارجی برای عرضه گوجه گره کشاورزان را باز کند و نگذارد آنها متحمل ضرر و زیان بشوند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها گفت: امروز سم مورد مصرف کشاورزان به لیتری 4 میلیون تومان رسیده است و وام های با درصد باز پس دهی بالا باعث شده است کمر کشاورزان بشکند.

وی افزود: از یک سو کرونا و مشکلات آن، از یک سو تحریم های ظالمانه و از یک سو عدم حمایت از کشاورزان باعث شده است تا وضعیت امروز کشاورزان بوشهری خوب نباشد.

فاطمی گفت: برای کشاورزی که کاشت گوجه فرنگی برای او در هر کیلو 4 هزار تومان هزینه در برداشته است صرفه اقتصادی ندارد که بخواهد آن را با قیمت 1500 تومان و حتی کمتر از هزار تومان برداشت کند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها افزود: من به جد از نمایندگان مجلس، وزارت جهاد کشاورزی و در رأس آن از دولت می خواهم که فکری سریع و عاجل برای کشاورزان داشته باشند تا مشکلاتشان مرتفع شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی