نامه نماینده استان بوشهر به رئیس سازمان محیط زیست کشور: احداث مجتمع خوابگاهی در خلیج نایبند با اهداف سازمان محیط زیست همخوانی ندارد
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
طاها دشتی مطلق

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در نامه‌ای به رئیس سازمان محیط زیست کشور خواستار نظارت جدی این سازمان بر احداث مجتمع خوابگاهی در خلیج نایبند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، طاها دشتی مطلق نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها، در نامه‌ای خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به استقرار بزرگترین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان اظهار داشت: استقرار صنایع در این شهرستان و رهاسازی پساب‌های آن در دریا، پسماندهای صنعتی و آلودگی آب، خاک و هوا و... باعث شده است تا شهرستان عسلویه در ردیف آلاینده‌ترین مناطق قرار گیرد‌.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به احداث مجتمع مسکونی، خوابگاهی به مساحت دو هکتار در راس خلیج نایبند افزود: احداث این مجتمع در راس خلیج نایبند که یک مکان طبیعی و زیستگاه خاص، دوست‌داران محیط زیست و شوراهای اسلامی را نگران کرده است.

وی عنوان کرد: این نوع جانمایی‌ها قطعا با اهداف سازمان محیط زیست همخوانی نداشته و نیاز است که بر اساس اصول آمایش سرزمینی عمل شود.

دشتی مطلق گفت: منطقه نایبند منطقه حفاظت شده و بکری است که به عنوان فیلتر، بخشی از تلخی‌ها و ناملایمات آلایندگی منطقه عسلویه را کاهش می‌دهد.

وی افزود: امیدوارم بر این پروژه از سوی سازمان محیط زیست نظارت جدی وجود داشته باشد و نگرانی‌های دوستداران و فعالان محیط زیست مرتفع گردد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی