نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها: با اصلاح قانون شهرداری ها بخش عمده‌ای از منابع ملی ما در جای درست هزینه می‌شود
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
محمد قانبیلی

قانبیلی با اشاره به طرح اصلاح قانون شهرداری‌ها گفتاین طرح، در قالب یک طرح 2 فوریتی به مجلس ارسال شد است و اگر این ماده اصلاح شود، بخش عمده‌ای از منابع ملی ما در جای درست هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، محمد قانبیلی نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در جلسه دیدار هیئت رئیسه شورای استان تهران با مجتبی توانگر نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر ضرورت حمایت بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جامعه شورایی، گفت: شورای عالی استان‌ها 3 طرح در مجلس دارد، يک طرح قرار است ارسال شود.

وی ادامه داد: اولین طرح، بحث مدیریت یکپارچه شهری است. کارهای زیادی روی این طرح انجام شده و امیدواریم به سرانجام برسد و جامعه شهری و شورایی از این بی‌برنامگی خارج شوند چرا که مدیریت شهر یکپارچه نیست. با تصویب این طرح بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه شهری و روستایی ما حل خواهد شد. موضوع دوم بحث درآمدهای پایداراست که بخشی از آن مالیات بر ارزش افزوده بود كه متاسفانه در چند روز گذشته بحث‌هايي مطرح شد كه اختيارشوراها را كم كرد. امیدواریم که بتوانیم از طریق شورای نگهبان جلوی این اتفاق را بگیریم.

قانبیلی درباره طرح اصلاح قانون شهرداری‌ها هم گفت: اجرای این طرح که مورد تاکید آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز بود، در قالب یک طرح 2 فوریتی به مجلس ارسال شد که اشکالاتی داشت اما قرار شد تا پس از رفع ایراد و مشورت با نمایندگان مجلس، هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد. اگر این ماده اصلاح شود، بخش عمده‌ای از منابع ملی ما در جای درست هزینه می‌شود.

نماینده شورای استان در شورای عالی استان‌ها از پایین بودن بودجه شورای فرادست هم صحبت کرد: دو سالی است که برای شورای عالی استان‌ها یک ردیف بودجه درنظر گرفته شده است که کفاف شوراهای فرادست را نمی‌دهد. همانطور که می‌دانید شوراهای فرادست ما تنها شوراهای عالی استان‌ها یا شورای استان نیستند بلکه شوراهای شهرستان و بخش‌های ما نیز جزو این دسته‌اند.

وی افزود: طبق برآوردهای ما كمتر از 350 میلیارد تومان بودجه کل شوراهای فرادست می‌شود که امیدواریم این طرح به قانون تبدیل شود. متاسفانه در بودجه ردیف مستقل نداریم و در 2سال اخیر نیز در قالب کمک از وزارت کشور، مبلغی به شورای عالی تزریق می‌شود که موقع تخصيص، مبغلي كه به شوراها مي‌رسد، 70 درصد از اين مبلغ هم نيست.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی