نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها: همه گیری ویروس کرونا در استان گیلان افزایش یافته است
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
سید حسین موسوی

موسوی با بیان اینکه پیش از اعمال محدودیت‌ها 2 شهرستان رشت و رودبار در استان گیلان دارای وضعیت قرمز بوده اند گفت: اعمال محدودیت‌ها سبب افزایش مسافرت به استان شده است و شهرستان‌ها تالش و آستارا نیز به وضعیت قرمز تغییر حالت داده اند.

سید حسین موسوی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان گفت: همه‌گیری ویروس کرونا در استان گیلان با وجود اعمال محدودیت‌ها بیشتر شده است.

وی افزود: پیش از اعمال محدودیت‌ها در استان گیلان دو شهرستان رودبار و رشت در وضعیت قرمز بودند اما پس از اعمال این محدودیت‌ها وضعیت شهرستان‌های آستارا و تالش نیز به قرمز تغییر یافت.

موسوی ادامه داد: تعطیلی برخی از اصناف سبب شده است که مسافرت‌ها به استان گیلان بیشتر شود و مسافران ویروس کرونا را برای استان گیلان به سوغات آورده‌اند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: لازم است ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان گیلان با همکاری نیروی انظامی و راهنمایی و رانندگی سخت‌گیری بیشتری داشته باشند و از ورود ماشین‌های غیر بومی به استان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه صرف جریمه کافی نیست درخواست کرد: لازم نیروی انتظارمی و راهنمایی و رانندگی خودروهای ورودی را توقیف کرده یا آنها را بازگردانند تا از ورود مسافران به گیلان به صورت قطعی جلوگیری شود.

موسوی بیان کرد: شرکت‌ها بیمه نیز می‌توانند قانونی تصویب کنند که تصادفات رخ داده در زمان محدودیت‌ها تحت پوشش بیمه قرار نگیرد تا این مسئله موجب شود حجم مسافرت‌ها کاهش یابد.

عضو شورای شهرستان شفت خاطر نشان کرد: این محدودیت‌ها نشان داد که بسیاری از مدیران و حتی کارمندان شهرستان شفت ساکن این شهرستان نیستند. چرا که با شروع محدودیت‌ها حجم درخواست مدیران و کارمندان از فرمانداری برای دریافت جواز عبور و مرود در ساعت‌های محدودیت به طور چشمگیری افزایش یافت.

وی بیان کرد: لازم است این مشکل حل شود تا در آینده مدیران و کارکنان ساکن در شهرستان استخدام یا منصوب شوند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی