نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها بیان کرد بلاتکلیفی محور گلوگاه به دامغان با گذشت یک دهه از تصویب
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
محمد برزه کار

برزه کار با بیان اینکه احداث محور گلوگاه به مازندران از سال 1390 تصویب شد گفت: با گذشت یک دهه هنوز این محور بلاتکلیف مانده است.

محمد برزه کار نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه كريدور شمال- جنوب از محور گلوگاه به دامغان، يكي از مسيرهاي مهم ترانزيتي شمال به جنوب است گفت: این محور با توجه به وجود بندر اميرآباد و ضرورت تردد خودروهاي باري بسیار مهم است و راه مازندران را به دامغان در استان سمنان وصل مي كند.

وی افزود: ساخت اين كريدور در سال 90 به صورت جدي در دستور كار قرار گرفت ولي به علت کمبود اعتبارات تا رسيدن به مرحله اجرا زمانبر شد. اين مسير قرار است بندر اميرآباد مازندران را به بندرعباس در حاشيه خليج فارس وصل كند.

برزه کار ادامه داد: طول اين مسير بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط كارشناسان قرار است پنج استان هرمزگان، كرمان، يزد، سمنان و مازندران را به هم وصل مي كند و 1300 كيلومتر طول دارد و گفته مي شود كوتاهترين كريدوري است كه مي‌تواند شمال كشور را به جنوب وصل كند.

 نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: محور گلوگاه به دامغان در قالب كريدور شمال- جنوب از ابتداي بندر اميرآباد آغاز شده و استان مازندران را به استان سمنان متصل مي كند.

 وی با بیان اینکه كل مسير محور گلوگاه به دامغان در قالب كريدور شمال - محور ديباج در استان سمنان تا سرخگريوه در محور مازندارن عمليات زيرسازي و آسفالت آن انجام شده است؛ گفت: استان سمنان به تعهدات خود در اين محور عمل كرده و ديباج سمنان تا سرخگريوه مازندران آسفالت شده است و عمليات اجرايي محور سرخگریوه تا گلوگاه به طول هفت كيلومتر همچنان بلا تکلیف است.

برزه کار تصریح کرد: اكنون تنها محور مازندران كه خودروهاي سنگين مانند تريلر در آن قادر به تردد هستند، محور سوادكوه است كه 45 درصد تردد و ترافيك اين محور مربوط به تريلرهاي بندر اميرآباد است و با راه اندازي و افتتاح محور گلوگاه به دامغان، بخش زیادی از ترافيك محور سوادكوه كاسته شده و تردد از مسير بندر اميرآباد به سمنان، يزد و بندر چابهار سريع تر انجام می‌شود.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها ابراز امیدواری کرد مدیران استان مازندران در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی برای این پروژه را در نظر بگیرند تا به زودی شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی