نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها: ایرادات فنی در کیلومتر 90 اتوبان ساوه – همدان موجب تصادفات جاده ای می‌شود
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
حسام الدین شهیدی

شهیدی با بیان اینکه در کیلومتر 90 بزرگراه ساوه – همدان 3 نقطه ایراد فنی دارد گفت: در این سه نقطه در هنگام بارندگی آب جمع شده و سبب سرنگون شدن خودروها می‌شود.

حسام الدین شهیدی نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان مرکزی و تصادفات جاده ای در بزرگراه ساوه – همدان گفت: در کیلومتر 90 بزرگراه ساوه – همدان سه نقطه غیراستاندارد وجود دارد که در هنگان رانندگی خطر آفرین است.

شهیدی افزود: این سه نقطه دارای اشکال فنی است و هنگام بارندگی آب باران به صورت مناسب دفع نمی‌شود و چاله‌ها پر از آب است از این رو هنگامی‌که ماشین با سرعت وارد این چاله‌ها می‌شود کنترل خود را از دست داده و چپ می‌کند.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: پلیس راه هم از این ایراد اطلاع دارد و بارها در جلسات این مشکل را مطر کرده ایم اما تا کنون ترتیب اثر داده نشده است.

وی اضافه کرد: مسئله بعدی نبود روشنایی در این محور است. به ویژه در فصل پاییز و زمستان که مه‌گرفتگی وجود دارد دیده رانندگان کاهش داده و منجر به تصادفات جاده ای می‌شود.

شهیدی ادامه داد: دیروز  (یکشنبه) تصادفی در این بزرگراه رخ داده بود و اورژانس برای رسیدگی به مجروحین در محل حاضر بود که راننده دیگری به علت کم بود دید جاده ای نتوانسته بود خودرو خود را کنترل کند و با خودرو اورژانس برخورد کرده دونفر از نیروهای اورژانس را مجروح کرد.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بزرگراه ساوه - همدان به عنوان یک جاده بین المللی و ملی ساخته شد عنوان کرد: سال‌ها از احداث این اتوبان می‌گذرد اما هنوز نواقص زیادی دارد. تعداد استراحتگاه‌های بین راهی بسیار کم است و جوابگوی نیاز مسافران نیست.

وی همچنین با اشاره جاده قدیم ساوه و همدان گفت: این جاده 4 استان غرب کشور را به هم متصل می‌کند و ماشین‌های سنگین از این جاده عبور می‌کنند. اما از شهرستان ساوه تا گردنه دوخان این جاده تک محور است و فرسوده شده است. همین مسئله سبب تصادفات سنگین می‌شود که به اندازه 10 برابر اتوبان کشته می‌دهد.

شهیدی بیان کرد: رسیدگی به این مشکلات از اولویت‌های اداره کل راه داری است و درخواست داریم در کمترین زمان مشکلات حل شود تا شاهد این مقدار تصادف و کشته نباشیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی