نماینده مردم گیلان در شورای عالی استانها: گیلان با 8 میلیون گردشگر و ساکن استان تنها دو جاذبه تفریحی دارد
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
فرهاد نیک نهاد

نماینده مردم استان گیلان در شورای عالی استانها گفت: گیلان تنها دو جاذبه تفریحی یعنی تله کابین لاهیجان و سورتمه هشت پر را دارد در حالی که این دو جاذبه جوابگوی 8 میلیون مسافر و ساکن استان نیست.

فرهاد نیک نهاد نماینده استان گیلان در شورای عالی استانها در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها گفت: گیلان یکی از مقاصد سفر است و در کشور گیلان را به عنوان مقصد گردشگری در نظر می گیرند و اکثر مسافران به استان گیلان می آیند به گونه ای که اگر 5 مقصد گردشگری در کل کشور وجود داشته باشد گیلان یکی از آنهاست.

وی افزود: متاسفانه سیاست گذاری های لازم برای تهیه زیرساختهای مناسب برای گردشگران وجود ندارد. البته شاید مسوولین استانی هم دنبال بهتر شدن فضا هستند اما توقع ما از مسوولین کشوری این است که بودجه و امکانات کافی را با توجه به حجم گردشگران در اختیار این استان قرار دهند.

نیک نهاد گفت: برای مثال شهرداری ها می توانند در بخش تفریحی امکاناتی برای بیتوته مسافرین فراهم کنند و منجر به درآمد پایدار برای شهرداری شود. در قسمت تفریحی در استان گیلان تنها در شهر لاهیجان یک تله کابین و در هشت پر یک سورتمه وجود دارد.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: این در حالی است که خود گیلان سه میلیون نفر جمعیت داشته و سالانه حداقل 5 میلیون نفر هم به این استان سفر می کنند. 8 میلیون گردشگر و ساکن استان را نمی شود تنها با دو هدف تفریحی سرگرم کرده و به  آنها خدمت رسانی کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان فومن که گردشگر پذیر است دچار کمبود امکانات هستیم در حالی که در این شهرستان دو جاذبه گردشگری ماسوله و قلعه رودخان را داریم. ایجاد امکانات تفریحی برای گردشگران هم منجر به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و هم برای مردم درآمدزایی خواهد کرد.

نیک نهاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: وزارت کشاورزی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی را ایجاد کرد اما تنها عنوانی از آن به جا مانده است. امروز تعاون روستایی باید به سراغ روستائیان برود و باید این را یک مسوولیت برای خودش قلمداد کند.

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی