نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها: آمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در شهرستان طبس 7 برابر میانگین کشوری است
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
محمود امینی

امینی با بیان اینکه آمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در شهرستان طبس 7 برابر میانگین کشوری است گفت: این شهرستان از نظر شبکه بهداشت و درمان بسیار ضعیف است و توان ارائه خدمات به تمام مردم را ندارد.

محمود امینی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان طبس گفت: شهرستان طبس با حدود 80 هزار نفر جمعیت و با وسعت 56 هزار کیلومتر با 5 استان کشور مرز مشترک دارد.

وی ادامه داد: این شهرستان در مسیر شاهراه زیارتی و سیاحتی جنوب به شمال قرار دارد و به همین جهت مسافران استان‌های هرمزگان، فارس، اصفهان، یزد و کرمان برای رسیدن به مشهد مقدس از این شهرستان عبور ‌می‌کنند.

عضو شورای شهرستان طبس با بیان اینکه سالی 10 میلیون گردشگر از شهرستان طبس عبور ‌می‌کند، تصریح کرد: از این رو خدماتی که سیستم بهداشت و درمان شهرستان ارائه ‌می‌دهد به مراتب بیشتر از جمعیت خود شهرستان است و در حقیق خدمات در سطح ملی است.

نماینده استان خراسان جنوبی اضافه کرد: هرسال تنها در جاده طبس – یزد بالغ بر 30 نفر کشته در حادثه تصادفات رانندگی داریم که اینها نیاز به پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نیروهای اورژانس و آتش نشانی و سایر ادارات دارند که سبب وارد شدن فشار مضاعف به این دستگاه‌های خدمات رسان ‌می‌شود.

امینی با بیان اینکه ما اکنون در بحث شیوع ویروس کرونا مشکلات عمده‌ای داریم، توضیح داد: جمعیت شهرستان طبس 1 هزارم جمعیت کشور است اما آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا 7 برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: این نشان دهنده ضعف شبکه بهداشت و درمان شهرستان است که توان خدمات رسانی به همه را ندارد و باید رسیدگی ویژه ای به این شهرستان شود.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اتفاق نسنجیده‌ای که در شهرستان طبس رخ داده این است که ما یک بیمارستان 100 تخت خوابی از زمان زلزله طبس داشتیم که باوجود ساختمان مناسب، تعطیل شد و امکانات آن به بیمارستان جدید 100 تخت خوابی منتقل شد. به این معنی که ما از زمان زلزله طبس تا کنون بیمارستان 100 تخت خوابی داریم و با وجود افزایش جمعیت و آمد و شد گردشگران هنوز نتوانسته‌ایم حتی یک تخت بیماستانی اضافه کنیم.

عضو شورای شهر طبس بیان داشت: آمار بالای فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به دلیل کمبود تخت بیمارستانی است. بهداشت و درمان طبس توان ارائه خدمات به همه را ندارد از این رو بسیاری از بیماران از دریافت خدمات درمانی محروم ‌می‌شوند و بخشی از آنها در نهایت فوت ‌می‌کنند.

امینی ادامه داد: از سوی دیگر چون تنها یک بیمارستان در شهرستان وجود دارد و بیماران کرونایی و غیر کرونایی در یک بیمارستان بستری هستند همین سبب شده است که دیگر بیماران هم به کرونا مبتلا شوند و از آنجا که بیماری زمینه‌ای داشتند یا بدنشان در اثر بیماری ضعیف شده بود جان خود را از دست بدهند.

عضو شورای شهرستان طبس بیان کرد: درخواست مردم این است که بیمارستان قدیمی‌طبس که ساختمان مناسبی هم دارد تجهیز شده و به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اضافه شود. از ابتدا هم قرار نبود بیمارستان قدیمی‌تعطیل شود اما به دلیل کمبود امکانات، تجهیزات به بیمارستان جدید منتقل شد و این بیماستان رها شد.

وی ادامه داد: احیا و تجهیز این بیمارستان یک کمک فوری به شهرستان طبس است و میتواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.

نماینده شورای استان خراسان جنوبی تصریح کرد: پیشنهاد بعدی ارائه مجوز انتقال بیمار به بیمارستان‌های یزد است. از آنجایی که شهرستان طبس پیش تر جزوی از استان یزد بوده از نظر روانی رفت و آمد به استان یزد برای مردم آسان است و از نظر مسافت هم تفاوتی با مرکز استان خراسان جنوبی ندارد از این رو درخواست داریم که در صورت درخواست بیمار برای انتقال به بیمارستان‌های یزد مجوز انتقال صادر شود.

وی ادامه داد: در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد فشار از شبکه بهداشت و درمان استان تاحدودی کاسته ‌می‌شود و حتی سیستم بهداشت و درمان استان یزد نیز حمایت‌هایی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس انجام خواهد داد که به نفع مردم است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی