نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها: باران در اهواز همراه با مشکلات و مصیبت به زمین ‌می‌رسد/ شبکه فاضلاب اهواز ناکارآمد و قدیمی ‌است
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
سید محسن موسوی زاده

موسوی زاده با اشاره به مشکلات شبکه فاضلاب اهواز گفت: هنوز مشکل شبکه فاضلاب اهواز حل نشده است و با کوچکترین باران شاهد آب گرفتگی معابر هستیم.

محسن موسوی‌زاده نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر اهواز در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به شروع فصل بارندگی و افزایش احتمال آب گرفتگی معابر گفت: شهر اهواز به عنوان یک کلانشهر با جمعیت زیاد دارای یک شبکه فاضلاب قدی‌می‌و فرسوده و ناکارآمد است.

وی افزود: شبکه فاضلاب شهر اهواز هم آب فاضلاب را منتقل ‌می‌کند و هم برای جمع آوری آب‌های سطحی استفاده ‌می‌شود. شبکه فاضلاب قدیمی ‌شهر با گسترش شهر رشد نکرده و به همین دلیل نتوانست نیاز شهر را تامین کند. سیل دو سال پیش اهواز نیز آسیب جدی به این شبکه وارد کرد که بخشی از آن را از کار انداخت.

موسوی زاده تصریح کرد: خوشبختانه با استفاده از بودجه‌ای که از سوی رهبر معظم انقلاب اختصاص یافت و بودجه‌ای که دولت تصویب کرده است در جای جای شهر عملیات ترمیم و توسعه فاضلاب شهری در حال انجام است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: ترمیم و توسعه شبکه در پاییز مشکلاتی به وجود آورده است و شروع بارندگی سبب شد کار عجولانه پیش رفته و به سرعت اقدام به روکش آسفالت کنند. بنابراین این پروژه هنوز به پایان نرسیده است و ما در شهر اهواز کماکان با مشکل انتقال آب فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطی را رو به رو هستیم.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: علاوه بر آن شهرداری نیز در مناطق 8 گانه شهر فعالیت‌هایی در جهت رفع گره‌های ایجاد شده در جمع آوری آب سطحی انجام ‌می‌دهد و تاکنون حدود 50 نقطه مشخص شده است تا با ترمیم آن کمکی در جهت جمع‌آوری و انتقال آب‌های سطحی به شهر و شرکت آب و فاضلاب شود.

وی تصریح کرد: بارندگی اخیر دوباره مشکلات را برملا کرد و نشان داد شبکه فاضلاب اهواز هنوز توان پاسخ گویی نیاز به شهر را ندارد و اگر باران شدید تر باشد مشکلات نیز حاد تر ‌می‌شود از این رو لازم است بودجه بیشتری در نظر گرفته شود پیمانکاران کشوری توانمندتری مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به این پروژه ورود پیدا کنند تا مشکلات با سرعت بیشتر و برای همیشه برطرف شود.

موسوی زاده بیان داشت: پس‌زدگی فاضلاب، جمع شدن آب در خیابان‌ها و پر شدن شبکه فاضلاب علاوه بر زحمتی که برای مردم درست کرده و چهره شهر را زشت کرده است باعث آسیب به زیرساخت‌های شهر نیز ‌می‌شود. اگر وضعیت همینطور ادامه پیدا کند شهر خسارت زیادی از این ناحیه ‌می‌بینید. از این رو لازم است تا این خسارت بزرگتر نشده است فکری به حال ماجرا شود.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: وضعیت خاک اهواز کمی ‌متفاوت است و سطح آب زیر زمینی بالاست به همین دلیل تخلیه آب دیر تر انجام ‌می‌شود این مسئله کار را برای شرکت آبفا مشکل کرده است اما با وجود پیمانکاران کاربلد ‌می‌شود مشکل را حل کرد. تنها باید همه عزم خود را برای حل مشکل جزم کنند.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه برخلاف نقاط دیگر کشور مردم اهواز از بارش باران احساس نگرانی ‌می‌کنند توضیح داد: بارش باران در اهواز همراه با مشکلات زیادی است. علاوه بر آب گرفتگی معابر آلودگی هوا و وجود ریزگردها هم یک مشکل جدی است. به طوری که با بارندگی اول در اهواز چندهزار نفر به دلیل بروز مشکلات تنفسی راهی بیمارستان ‌می‌شوند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی