نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان ها: برای شکست ویروس کرونا باید همه باهم و در کنار هم تلاش کنیم
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
سعید دیلمقانی

دیلمقانی با بیان اینکه همه برای شکست ویروس کرونا باید همه باهم و در کنار هم تلاش کنیم از دولت و مردم خواست با یاری یکدیگر به شکست بیماری کمک کنند.

سعید دیلمقانی نماینده استان آذربایجان غربی و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت وخیم استان آذربایجان غربی و شهرستان نقده در زمینه همه‌گیری ویروس کرونا گفت: متاسفانه دوباره شاهد اوج‌گیری انتشار ویروس کرونا هستیم و وضعیت استان بسیار وخیم است. همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا این ویروس را شکست دهیم. با حرف کاری از پیش نمی رود ما باید همه در کنار هم عمل کنیم.

وی افزود: کمبود دارو، خستگی کادر درمان و پر بودن بیمارستان ها سبب شده است تلفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

دیلمقانی تصریح کرد: در شهرستان نقده وضعیت به مراتب بدتر است. به این معنی که آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بسیار بالا رفته است و شهرستان فاقد دستگاه اکسیژن ساز است. اداره بهداشت شهرستان اعلام کرده به دلیل کمبود اکسیژن بسیاری از بیماران جان خود را از دست می‌دهند. درخواست هایی شده است که شورا و شهرداری موضوع ورود کند و دستگاه اکسیژن ساز بخرد اما شهرداری شهر کوچکی مانند شهر نقده به دلیل مشکلات مالی متعدد توان تامین چنین هزینه‌ای را ندارد. بنابراین لازم است وزارت بهداشت به عنوان متولی بهداشت جامعه به فکر شهرستان‌های کوچک باشد و بودجه لازم برای تهیه موارد مورد نیاز تامین کند.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها در خصوص گندزدایی سطح شهر توسط شهرداری گفت: در تماس تلفنی که با دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا داشتم اعلام کردند که گندزدایی سطح شهر تاثیر قابل توجهی در پیش گیری از شیوع ویروس کرونا ندارد بنابراین لازم است اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام داد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه کادر درمان خسته و فرسوده شده‌اند تاکید کرد: از وزارت بهداشت تقاضا داریم توجه بیشتری به کادر درمان داشته باشد. بسیاری از کادر درمان که جان خود را در دست گرفته و با ویروس کشنده‌ای به نام کرونا مبارزه می‌کنند ماه‌هاست کارانه و اضافه کار و حق کرونا دریافت نکرده‌اند. پس یک نیرو چطور می‌تواند با این شرایط انگیزه‌ای برای کار کردن آن هم چنین کار سخت و پر خطری داشته باشد؟

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین وظیفه مسئولان وزارت متبوعه حمایت مادی و معنوی پرسنل تحت امر خود باشد افزود:  لازم است وزارت بهداشت ترتیبی برای استخدام تعدادی نیروی تازه نفس اتخاذ کند و به کادر درمانی که بیش از 8 ماه درگیر این مسئله هستند استراحت دهد.

دیلمقانی ادامه داد: در زمینه امکانات لازم در بیمارستان‌ها و دارو نیز با کمبود جدی مواجه هستیم. وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید بر توزیع درست دارو نظارت کنند و شرایطی را ایجاد کنند که در همه داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها امکانات مورد نیاز برای درمان بیماران موجود باشد. چطور می‌توان بدون هیچ امکاناتی با یک بیماری واگیر مبارزه کرد؟

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به کاهش ذخایر خون کشور گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم از اهدای خون می‌ترسند و به همین دلیل بانک خون کشور که روزانه جان ده‌ها تن از بیماران را نجات می‌داد رو به اتمام است. سازمان انتقال خون بارها از مردم درخواست کرده است که عمل نیکوکارانه اهدای خون را ادامه دهند و شرایط را نیز برای اهدا در شرایط کاملا بهداشتی فراهم کرده است. از این رو تقاضای ما هم این است که مردم به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها از مردم درخواست کرد به حضور این ویروس عادت نکنند و ضمن انجام کارهای خود نکات بهداشتی را به صورت کامل رعایت کرده و جان خود را در خطر نیندازند.

دیلمقانی همچنین از دولت خواست طرحهای معیشتی برای عموم مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گیرد و از بانک مرکزی خواست در راستای کمک به مردم در این شرایط سخت بازپرداخت وام ها را حداقل 3 ماه به تعویق اندازد تا مردم برای تامین معاش خود به مشکل برنخورند و بیشتر درخانه بمانند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی