نایب رئیس شورای استان ایلام: زنگ خطر کرونا در ایلام خاموش شدنی نیست/ کرونا همچنان جولان می‌دهد
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
هادی صی هاشمی

هادی صی هاشمی با بیان این اینکه ویروس کرونا هر روز رفتار پیچیده‌تری از خود نشان می دهد از مردم خواست تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، هادی صی هاشمی نایب رئیس شورای اسلامی استان ایلام با بیان اینکه یک سال است که نه تنها ایران بلکه کل دنیا با ویروسی ناشناخته و کشنده به نام کرونا درگیر است گفت: جهان هر روز با رفتار جدیدی از این ویروس روبرو شده و با وجود تلاش کادر بهداشت و درمان هر روز جان عزیزان ما را می‌گیرد و ضرورت دارد مردم با تغییر رفتار و سبک زندگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جلوی یکه تازی این منحوس را بگیرند.

وی گفت: متأسفانه در روزهای اخیر روند رو به رشد مبتلایان و بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها را شاهد هستیم که اگر به رفتارهای پرخطر و ممنوع‌شده شامل تجمع و تردد بدون فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نشود انتظار همه‌گیری بیماری کرونا در همه سطوح جامعه وجود دارد.

صی هاشمی افزود: آنچه بدیهی است این‌که حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل بهداشتی دو راه مؤثر در مدیریت و کنترل شیوع بیماری کرونا است که تحقق این مهم، شکستن زنجیره انتقال آن را فراهم می‌کند.

وی در ادامه اعمال بیشتر محدودیت‌ها برای کنترل کرونا را ضروری دانست و تاکید کرد: کادر درمان دچار فرسودگی و خستگی شده‌اند و روز به روز تعداد بیمارن بدحال بیشتر می‌شود. شیوع و انتشار ویروس نیز در حال خارج شدن از حد کنترل است.

به گفته صی هاشمی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تمهیدات باید بیش از پیش رعایت شود تا بیماری کنترل شده و در فصول سرد با بحران کمتری نیز مواجه شویم.

نایب رئیس شورای استان ایلام با اشاره به اینکه تجمعات انسانی یکی دیگر از بسترهای شیوع ویروس خطرناک کرونا بشمار می‌رود تصریح کرد: برای حفظ سلامت خود، اطرافیان و سایر همشهریان از تجمع در آرامستان در زمان تدفین اموات و زیارت اهل قبور تا اطلاع ثانوی خودداری شود .

صی هاشمی در ادامه خطاب به افرادی که نسبت به رعایت توصیه‌ها بی توجه‌اند نیز توصیه کرد: لطفاً نیم نگاهی به آمار مبتلایان و فوتی‌های اخیر و درصد درگیری مردم با این بیماری خصوصاً افراد در معرض خطر داشته باشیم و جهت رضای خدا سلامت خود و سایر شهروندان را به خطر نندازیم تا به یاری خداوند این ویروس منحوس مهار شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی