نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها: آتش سوزی توسکستان گرگان هنوز ادامه دارد/ امکانات جواب‌گوی مهار آتش نیست
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
حمیدرضا آقاملائی

آقاملایی با بیان اینکه آتش سوزی توسکستان گرگان هنوز ادامه دارد گفت: صعب العبور بودن منطقه درگیر آتش سوزی، کمبود نیرو و خدمات و لکه ای بودن آتش سوزی اجازه مهار کامل آتش را نداده است.

حمیدرضا آقاملایی نماینده استان گلستان، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های توسکستان، گفت: با گذشت چند روز از شروع آتش سوزی در جنگل توسکستان همچنان تلاش برای مهار آتش بی نتیجه مانده است.

آقاملایی با اشاره به صعب العبور بودن منطقه درگیر آتش سوزی افزود: با توجه به اینکه منطقه آتش گرفته در دامنه و صخره قرار دارد، فعالیت نیروهای امدادی بسیار سخت است. از سوی دیگر درختان سوخته به‌صورت کنده‌های آتشین به پایین دره سقوط می‌کنند و خود آتش سوزی جدیدی ایجاد می‌کنند.

عضو اصلی شورای عالی جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به اینکه تاکنون آتش سوزی در بخش های مختلف مهار شده است اما در نقاط دیگر آتش سوزی شعله ور می شود، اظهار داشت: بالگرد هوانیروز سپاه همه روز منطقه را آبپاشی و بالگرد هلال احمر هم جابجایی نیروها را انجام می‌دهد، اما تازمانی که به صورت کامل نتوانیم آتش سوزی را مهار کنیم خطر جدی برای سوختن جنگل وجود دارد.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: تمام امکانات ما برای مهار آتش سوزی 2 بالگرد و 150 نیروی امدادی و تعدادی نیروهای مردمی است که این موضوع جوابگو مهار آتش نیست.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی