نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها: با مسافران هنجارشکن استان‌های شمالی برخورد قانونی شود
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
فرهاد نیک نهاد

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها گفت: همه ما ایرانی و هموطن هستیم، توهین به قومیت ها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با هنجارشکنان و توهین کنندگان با جدیت برخورد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، فرهاد نیک‌نهاد در خصوص سفر مردم به شمال کشورگفت: بعضی از افراد هنگام حضور در استان‌های شمالی کشور از مهربانی و مهمان نوازی مردم این استان‌ها سو استفاده کرده و با اقدامات ناشایستی به آداب و رسوم آن‌ها توهین می‌کنند.

وی افزود: این افراد وقتی وارد گیلان می‌شوند، با دیدن جنگل، کوه، دریا، طبیعت بکر و زیبای آن، در روستاها با نقض قوانین و شئونات اسلامی کشورمان، با لباس‌های نامتعارف در انظار عمومی ظاهر می‌شوند و با گرفتن یک فیلم و توهین به مردم منطقه و به اشتراک گذاشتن آن خودشان را به عنوان فردی متمدن و بافرهنگ به دیگران معرفی می‌کنند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: می‌توان گفت چنین افرادی دچار فقر فرهنگی بوده و دارای مشکلات شخصیتی هستند. آن‌ها در محل زندگی خود به هیچ عنوان جرأت چنین کار زشتی را ندارند که با لباس زیر در خیابان و معابر عمومی تردد کنند.

نیک‌نهاد ادامه داد: البته در طول سال‌ هموطنان با فرهنگ و فرهیخته بسیار زیادی وارد گیلان می‌شوند و با محترم شمردن آداب و رسوم مردم منطقه و حفظ محیط زیست آن، اوقات خوب و خوشی را در کنار خانواده سپری می‌کنند و اشتباه تعداد کمی هنجارشکن را نباید به سایر هم‌وطنان تعمیم داد.

وی با بیان اینکه توهین به اقوام به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، گفت: مردم گیلان انسان‌های وارسته، با فرهنگ و متمدنی هستند و همواره میزبان بسیار خوبی برای همه هموطنان و گردشگران بوده‌اند. مردم شمال باید با دیدن مسافران هنجارشکن، محترمانه به آن‌ها تذکر دهند، نیروی انتظامی و مسئولان قضائی نیز باید چنین افرادی با جدیت برخورد کنند و صداوسیما نیز با ساخت برنامه‌های مناسب در این راستا در جامعه فرهنگ سازی کند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در چهل سال گذشته به دلیل ضعف مدیریتی در راستای اشتغال‌زایی و ایجاد امکانات در روستاهای گیلان، باعث شده مردم به دلیل مشکلات معیشتی زمین‌های خود را با قیمت بسیار کمی به افراد غیر بومی واگذار کرده و به شهرها مهاجرت کنند.

وی ادامه داد: افراد غیربومی با خرید زمین‌ها، به راحتی از بنیاد مسکن کاربری ساخت واحد مسکونی دریافت می‌کنند و در نزدیک مزارع کشاورزی و دامداری روستاییان اقدام به ویلاسازی کرده و در کمال تعجب با ابراز ناراحتی از صدای احشام آن‌ها به محیط زیست شکایت می‌کنند.

نیک‌نهاد گفت: مسئولان کشور همیشه گیلان را مقصد اول گردشگری معرفی می‌کنند و انتظار میزبانی بسیار خوبی از طرف مدیران و مردم آن دارند اما از مردم منطقه هیچ‌گونه حمایتی نمی‌کنند و در هنگام تخصیص بودجه به استان‌ها، کمترین میزان اعتبارات را به گیلان اختصاص می‌دهند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی