نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها: با فرا رسیدن فصول سرد آتش‌سوزی جنگل‌ها از یاد رفته و تامین امکانات فراموش می شود
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
حبیب اله عاملی مقدم

عاملی مقدم با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل سرد آتش سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد فراموش می شود گفت: در فصول سرد آتش سوزی ها فراموش شده و تامین امکانات از یادها میرود و ما در فصول گرم سال دوباره درگیر آتش سوزی جنگل ها می شویم.

حبیب الله عاملی مقدم نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به آتش‌سوزی های اخیر در جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه آتش‌سوزی‌ در این جنگل‌ها هر از گاهی رخ می دهد و بخشی از جنگل را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش بزرگی از جنگل‌های استان طعمه حریق شده است گفت: با نابودی جنگل‌ها زیستگاه‌های حیات وحش نیز از بین می‌روند و حیوانات مجبور به مهاجرت به مکان‌هایی می شوند که حفاظت شده نیست و یا شکار می شوند و یا به نوعی کشته می‌شوند.

عاملی مقدم تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد از بین رفته است و اگر به این صورت ادامه پیدا کند ما دیگر جنگلی در استان نخواهیم داشت.

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اکنون به فصل سرد سال نزدیک می شویم و این امر موجب می شود آتش سوزی‌ها فراموش شده و مسئولین دیگر به فکر تامین امکانات لازم برای مبارزه با آتش سوزی نباشند.

وی افزود: همین امر موجب می‌شود تا سال دیگر بازهم با کمبود امکانات در مبارزه با آتش سوزی مواجه شویم و اتفاقات تکرار شود.

عاملی مقدم بیان داشت: باید رسانه‌ها به صورت جدی تری به این مسئله ورود کنند و نباید مسئله آتش سوزی و از بین رفتن جنگل ها برای ما عادی شود چراکه جنگل ها تامین کننده حیات ما هستند و از آنجایی که ایران در منطقه خشک واقع شده است و جنگل هایی با وسط زیاد ندارد حفاظت از این مناطق برای ما ضروری است.

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان ما از کمترین امکانات برای خاموش کردن آتش محروم است. ما این موضوع را چندین بار گفته‌ایم اما اتفاقی رخ نداده است.

وی اضافه کرد: ما حتی دستگاه دمنده برای خاموش کردن آتش نداریم چه برسد به بالگرد و امکانات دیگر. برای در یافت بالگرد باید با نهادهایی مانند سپاه هماهنگ کنیم که البته تاکنون هم کمک‌های زیادی انجام داده اند اما تا این هماهنگی انجام شود بخش زیادی از جنگل از بین می‌رود. بنابراین لازم است به صورت دائمی این امکانات در استان مستقر شوند.

عاملی مقدم ادامه داد: دولت باید حداقل برای ۶ ماه گرم سال که خطر آتش سوزی وجود دارد نیرو و امکانات در استان مستقر کند تا بتوانیم به صورت موثرتری آتش سوزی‌ها مقابله کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی