نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها: سمنان با 330 روز آفتابی در سال ظرفیت بالایی برای تولید انرژی خورشیدی دارد
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
رضا شاه حسینی

شاه حسینی با بیان اینکه استان سمنان 330 روز آفتابی در سال دارد گفت: با سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی میتواند برق ارزان و پایدار در این استان تولید کرد.

رضا شاه حسینی نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیت ها استان سمنان در تولید انرژی پاک گفت: استان سمنان جزو استان‌های کویری ایران با آسمانی صاف است که عمده روزهای آن آفتابی است.

وی افزود: به طور متوسط ۳۳۰ روز آفتابی از 365 روز سال در استان سمنان وجود دارد که ظرفیت بسیار زیادی برای تولید انرژی تجدیدپذیر خورشیدی باشد.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: اکنون نیز کارهایی در این زمینه انجام شده است. در زمان حاضر ۱۰۰ کیلووات برق تجدیدپذیر در استان سمنان تولید می‌شود که این رقم چندان قابل قبول نیست. در این استان از مجموع ۶۶۷ مگاوات ظرفیت اسمی موجود، ۴.۸۱۳ مگاوات آن توسط منابع تجدید پذیر تأمین می‌شود که کمتر از یک درصد است.

شاه حسینی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری خصوصی یا دولتی در این زمینه انجام شود آینده مثبتی در پیش روی استان است. چرا که علاوه بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا می توانیم از منابع تجدید پذیر و ارزان برای تولید برق پایدار استفاده کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی