نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: سهم 2 درصد شوراهای بخش و شهرستان پرداخت نشده است
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
محمدکاظم شاکری

شاکری با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه 99 باید 2 درصد از بودجه شوراها به شوراهای بخش و شهرستان پرداخت شود گفت: با توجه به الزام آور نبود بخشنامه تکالیف بودجه ای هنوز این مبلغ تخصیص نیافته است.

محمدکاظم شاکری نماینده استان خراسان شمالی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با بیان اینکه ایجاد انگیزه نیروی محرکه هر انسانی است با اشاره به مشکلات جامعه روستایی گفت: در بحث حق الجلسه شوراهای بخش و شهرستان علیرغم تصریح قانون بودجه 99 که 2 درصد از بودجه شوراها را در اختیار شوراهای بخش و شهرستان می‌دهد اما به دلیل الزام آور نبودن بخشنامه تکالیف بودجه‌ای این مقدار تاکنون تخصیص داده نشده است.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: زمانی که یک دهیار انتخاب می شود تمام جوانی خود را پای عمران و آبادانی روستا می‌گذارد اما متاسفانه دهیاران در بحث استخدامی هنوز بلاتکلیف هستند.

وی تصریح کرد: در استان های غیرصنعتی روستاها روز به روز فقیرتر می شوند. چرا که مالیات برارزش افزوده به صورت استانی تقسیم می شود و استان هایی که صنعت ضعیفی دارند از این سهم برخوردار نشده و در حق آنها اجحاف می شود.

شاکری با اشاره به افتتاح حساب دهیاران در چند بانک خاص بیان کرد: از آنجایی که صندوق کارآفرینی امید در راستای ایجاد اشتغال در روستاها پیش قدم بوده و تسهیلات خوبی برای رونق روستاها تخصیص می دهد. بنابراین بجای اینکه پول دهیاران در بانک‌هایی باشد که هیچ سودی برای آنها ندارد لازم است این مبلغ را به صندوق کارآفرینی امید منتقل شود تا دهیاری‌ها بتوانند متناسب با آن تسهیلات کم‌بهره دریافت کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی