نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها: همدستی ویروس کرونا و آلودگی هوا در استان خوزستان / مردم در خانه بمانند
سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
احمد زمانپور

زمانپور با اشاره به وضعیت وخیم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی استان خوزستان گفت: وضعیت هوای استان در شرایط بدی قرار دارد و لازم است که مردم تا حد امکان در خانه بمانند.

احمد زمانپور نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به آلودگی هوای استان خوزستان گفت: در روزهای اخیر میزان آلودگی هوا به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان وضعیت خوبی ندارد، افزود: از شهر شیبان تا شهر اهواز آلودگی هوا به وضوح مشخص است و لایه‌ای از گرد و غبار و آلودگی آسمان را در بر گرفته است.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها منشا آلودگی استان را افزایش غلظت گردوغبار و آلاینده‌های صنعتی دانست و تصریح کرد: شهرهای اهواز، ماهشر و بندر امام خمینی و به ویژه شهرهای صنعتی استان از نظر آلودگی وضعیت بدی دارند.

زمانپور افزود: طرح‌هایی برای تعطیلی شهرهای آلوده ارائه شده است اما تاکنون اتفاق نیفتاده و مشخص نیست این تعطیلی از چه زمانی آغاز می‌شود. این در حالی است که وضعیت آلودگی استان به مرز هشدار رسیده است و برای مردم به ویژه گروه‌های حساس خطرناک است.

وی همچنین در خصوص شهر مسجد سلیمان گفت: شهر مسجد سلیمان از نظر آلودگی به ویروس کرونا جزو 43 شهری در کشور هستند که وضعیت قرمز دارند. بسیاری از کسبه به صورت داوطلبانه مغازه‌های خود را تعطیل کرده اند اما لازم است تدابیر جدی برای بهبود وضعیت شهر اندیشیده شود.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها از مردم خواست تا در صورت امکان در خانه بمانند و عبور مرور غیر ضروری در مناطق شهری آلوده خود داری کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی