فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص): توان قرارگاه خاتم در اختیار توسعه شهری و روستایی کشور قرار می گیرد
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
سعید محمد

سردار محمد گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هر آنچه که در توان دارد در اختیار توسعه شهری و روستایی کشور قرار می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شورای عالی استان‌ها و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ضمن تبریک آغاز امامت ولی عصر «عج» گفت: پیرو مذاکرات پیشین در سی و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گرد هم آمدیم تا تفاهمنامه همکاری میان شورای عالی استان‌ها و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را امضا کنیم.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هر آنچه که در توان دارد در اختیار توسعه شهری و روستایی کشور قرار می دهد.

سردار محمد با بیان اینکه قرارگاه خاتم امروز در بیش از ۳۰ شهر و کلانشهر فعالیت های عمرانی انجام میدهد توضیح داد: ما تاکنون پروژه های زیادی با دستگاه‌های شهری و همچنین در بحث محرومیت زدایی در بخش‌های روستایی کشور اجرا کرده ایم یا در حال اجرا هستیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا ادامه داد: اکنون با تدبیر شورای عالی استان‌ها ما می‌توانیم توان و ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا را به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده در خدمت توسعه شهری و روستایی قرار دهیم.

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه تصریح کرد: بر اساس مواد تفاهم‌نامه ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر منابع مالی موجود را در جهت توسعه روستایی و شهری به صورت بهینه به‌کار بگیریم.

سردار محمد با اشاره به ظرفیت بالای شوراهای سراسر کشور و به ویژه شورای عالی استان‌ها بیان کرد: ظرفیت قانونی شورای عالی استان‌ها این اجازه را به ما می‌دهد که بتوانیم قوانینی را در مجلس برای فعال کردن بهتر ظرفیت‌ها و به ویژه توسعه بیشتر مناطق محروم از جمله روستاها و حاشیه شهرها به تصویب برسانیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: محرومیت در حاشیه شهرها نیز به صورت گسترده وجود دارد و در برخی موارد با محرومیت روستاها همسان است.

وی با اشاره به تدوین بودجه سال آینده در دولت و مجلس بیان داشت: اکنون که بودجه سال آینده در حال تدوین است ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کرده و منابع پایداری را برای توسعه مناطق کمتر برخوردار شهری و روستایی به کار گیریم.

سردار محمد با اشاره به پیشنهادهای مطرح شده بیان کرد: ما می توانیم از ظرفیت های تهاتری املاک و نفت و اوراق تسویه خزانه بهره ببریم که دست ما را باز می‌گذارد تا وابستگی زیادی به منابع مالی دولت نداشته باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: بنابراین اگر راه باز شود ما می‌توانیم منابع مالی زیادی را به خدمت بگیریم و ظرفیت‌های قرارگاه خاتم را نیز به منابع مالی تبدیل کنیم تا در پروژه‌های شهری و روستایی به کار گیریم.

وی افزود: ما خوشحال هستیم که بتوانیم در جهت توسعه شهرها و محرومیت‌زدایی از سکونتگاه‌های کمتر برخوردار فعالیت بیشتری داشته باشیم و ظرفیت موجود در قرارگاه خاتم را در اختیار شورای عالی استان ها بگذاریم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی