نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: افزایش 10 برابری قیمت کود و سموم کشاورزی منجر به نابودی کشاورزی می شود
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
سید مقیم مقیمی

مقیمی با بیان اینکه قیمت کود و سموم کشاورزی افزایش 10 برابری داشته است بیان کرد: این افزایش قیمت سبب تعطیلی کشاورزی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی می شود.

سید مقیم مقیمی نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها در خصوص افزایش سرسام آور قیمت کود و سموم کشاورزی گفت: افزایش 10 برابری قیمت کود و سموم کشاورزی مخاطرات زیادی دارد که سبب تعطیلی کشاورزی یا افزایش شدید قیمت تولیدات کشاورزی می شود.

وی با بیان اینکه یارانه دولتی سموم و کدوهای کشاورزی حذف شده است افزود: پیش از این هر کیسه کود اوره یا فسفات 56 هزار تومان بود که اکنون به مبلغ 550 هزار تومان رسیده است.

مقیمی این افزایش قیمت را وحشتناک توصیف کرد و بیان داشت: این افزایش شدید قمیت سبب نگرانی کشاورزان استان مازندران شده است. به صورتی که بیم آن می رود تغییرات گسترده ای در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها دلیل اصلی افزایش قیمت کود و سموم کشاورزی را حذف یارانه دولتی و صادرات عنوان کرد و توضیح داد: باتوجه به اینکه محصولات شیمیایی در داخل تولید می شود افزایش قیمت دلار تاثیری از افزایش قیمت این محصولات ندارد و دولت باید بار دیگر یارانه کشاورزی را برقرار کند.

وی ادامه داد: زمانی که کشاورز نتواند هزینه خود را از تولید محصولات کشاورزی تامین کند به سمت فروش زمین و ویلا سازی می رود که این موضوع در بلند مدت منجر به کاهش تولیدات کشاورزی و وابستگی کشور می شود.

پایان پیام/

شبکه های اجتماعی