نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها: برای کاهش همه‌گیری ویروس کرونا از سفر به استان مازندران خودداری کنید
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
سید مقیم مقیمی

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت بحرانی بیماری کووید 19 و پر شدن ظرفیت بیمارستان ها و خستگی کادر درمان از بی توجهی شهروندان به شیوع گسترده کرونا ویروس و تعدد سفرها به مازندران گلایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سید مقیم مقیمی‌نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها، در تشریح شرایط تشدید همه گیری ویروس کرونا در استان مازندران گفت: به دلیل شیوع این بیماری روزهای سختی را در کشور می‌گذرانیم با این وجود مردم کشور بارها نشان داده‌اند می‌توانند کنار یکدیگر همدل شوند و مقاومت کنند، لذا امروز در مقابله با این بیماری نیز یکبار دیگر باید همه مشارکت کنیم و در کنار هم با رعایت پروتکل های بهداشتی از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: قطعا یکی از راه‌های برون رفت از این بحران و یا حداقل پیشگیری آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است به شکلی که اگر هر شخصی از خودش شروع کند و با دقت لازم نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اقدام کند، این موارد، پیشگیری و قطع زنجیره شیوع این بیماری را محقق خواهد کرد تا به یاری خداوند واکسن این بلا و بیماری ساخته شود.

وی ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم استان مازندران از طرف مردم این خطه از بی‌توجهی شهروندان کشورم به ویروس کرونا و تعدد سفرها گله‌مند هستم. بی‌تردید مردم استان مازندران دوست دارند که در خدمت هموطنان خود باشند و از سوی دیگر این سرزمین مطعلق به همه ماست و هر شهروند کشور این حق را دارد که از نعمت‌هایی که خداوند به کشور ما ارزانی داشته استفاده کند اما امروز در شرایط خاص و بحرانی قرار داریم.

وی تاکید کرد: امروز حضور عزیزان هموطن در استان مازندران یعنی تشدید بحران شیوع بیش از پیش این بیماری. لذا تقاضا و خواهشم از هموطنان این است که در این شرایط برای حفظ جان خود و هموطنانمان در سراسر کشور در خانه بمانیم و از ترددهای غیر ضرور پرهیز کنیم؛ خواهش می‌کنیم تا خروج از این بحران سعی کنند به استان مازندران عزیمت نداشته باشند.

به گفته وی، این عدم حضور آنها باعث می‌شود مسئولین استانی درگیر مسافران نشوند و با تمرکز بهتری نسبت به ارائه خدمات به شهروندان و مدیریت این بحران اقدام کنند.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پایان ظرفیت بیمارستان‌های مازندران برای پذیرش بیماران کرونایی اشاره کرد و به ایسنا گفت: کادر درمان استان مازندران خسته و از این حجم گسترده شیوع بیماری درمانده شده و ظرفیت بیمارستان‌ها پایان یافته و تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات به شهروندان با کمبود و فرسایش مواجه شده، لذا باردیگر تقاضا می‌کنم در خانه بمانیم و از سفر به سایر استان‌ها خودداری کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی