مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل: جایگاه شوراها را باید از وعده و وعید صیانت کنیم
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
سی و ششمین جلسه شورای اسلامی استان اردبیل-زنجانی

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل‌ گفت: جایگاه شوراها را باید از وعده و وعید و اعمال سلیقه‌های شخصی صیانت کنیم تا منتخبین مردم ماموریت و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها جواد زنجانی در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با مدیر کل امور استان‌های شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به حضور چهار دوره‌ای خود در شورای شهر اردبیل اظهار کرد: نگاه به شوراها به عنوان یک مجموعه نظام‌مند و قانونمدار نگاه درست در واگذاری امور مردم به خود مردم است و در این مسیر باید از اعمال سلیقه‌های فردی و سیاسی پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ عضو شورا نباید وقت خود را صرف دادن وعده و وعیدهای رنگارنگ بکند بلکه شایسته است به جایگاه شوراها از سنخ خود آنها نگریسته شده و به نوعی شایستگی خدمت به مردم در سایه صبوری بیشتر متکی بر اراده مردم به وجود آید.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل به نظام عریض و طویل بروکراسی اداری در کشور اشاره کرد و گفت: نباید به جایگاه شوراها به عنوان کسب غنایم و موقعیت خاص نگریسته شود بلکه در تفویض اختیارات و حاکمیت اراده مردم اصلی‌ترین رسالت منتخبین مردم پیگیری امور در بهبود و اصلاح شایسته مدیریت‌های کلان در حوزه شهری است.

زنجانی از سیاست به عنوان تدبیر بهتر امور یاد کرد و افزود: در شورای شهر با پرهیز از مدیریت سلیقه‌ای باید تمامی سختی‌ها و دشواری کار را به گردن گرفت و از پیشبرد امور مردم نباید پرهیز کرد.

وی ادامه داد: شوراها در حقیقت کف دموکراسی و پایه توسعه و عمران محسوب می‌شوند و در این بستر ارزشمند شفافیت عمل و بهبود کارکردها بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل پایه و اساس نظام شورایی را در مسیر توسعه و عمران و آبادانی تکیه بر خرد جمعی و توجه به خواسته به حق مردم دانست و بیان کرد: شوراها در حقیقت واگذاری امور مردم به خودشان است و در این فرآیند باید متخصصان و صاحبنظران وارد عرصه شده و بهترین سرنوشت را برای شهر و شهروندان رقم بزنند.

زنجانی گفت: تک تک اعضای شورا آبرو و حیثیت چندین ساله خود را همچون شیشه‌ای درخشان و بلورین در برابر سنگ و در معرض قضاوت مردم قرار داده‌اند که متاسفانه در این پروسه منتخبین مردم ممکن است گرفتار تهمت‌ها، افتراها و بدبینی قرار گرفته و از فرآیند کار خود خسته و ملول باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارزشیابی عملکرد شوراها و مصوبات آنها به موضوع آموزش برای اعضای شورا و هیئت تطبیق اشاره و اظهار کرد: با تمرکز دبیرخانه کمیسیون ماده 100 و ارزیابی کمیسیون ماده 5 سعی بر این است تا بهترین شرایط در مسیر ساخت و ساز و جلوگیری از تخلفات رقم بخورد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی