مدیر کل امور استان‌های شورای عالی استان‌ ها: شورای عالی استان ها به دنبال بازتعریف قوانین و ظوایف شوراهاست
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
سی و ششمین جلسه شورای اسلامی استان اردبیل

صدری با بیان اینکه شوراها در قوانین دارای نقایص فراوانی هستند گفت: ما به دنبال تعریف جدیدی از این شوراها در مدیریت جدید شورای عالی استان‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با حضور سیدحسین صدری مدیر کل امور استان‌ های شورای عالی استان‌ها  برگزار شد.

صدری در این نشست اظهار کرد: کسانی داوطلب حضور در شوراها می‌شوند در واقع تمام آبرو و حیثیت خود را در این راه می‌گذارند که باید در دوران حضور خود در پارلمان‌های محلی با تمام وجود از این جایگاه مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه در شورای عالی استان‌ها به جد پیگیر حل مشکلات شوراهای شهرها، شهرستان‌ها و روستاها هستیم، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مشکل ما در شوراها مشکلات فرهنگی است که با حل و فصل این مشکل می‌توان به جایگاه اصلی شوراها در کشور دست یافت.

مدیر کل امور استان‌های شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مردم حتی برای حل کوچکترین مشکل شخصی خود به شوراها مراجعه می‌کنند، گفت: این ناشی از ضعف فرهنگی موجود و عدم شناخت مردم از جایگاه شوراهاست که این کار نیز باید از سوی شوراها به جد پیگیری شده و جایگاه اصلی شورا برای مردم تبیین شود.

صدری در بخش دیگری یاز سخنان خود کار در شوراها را عین عبادت دانست و بیان کرد: توقعاتی که برخی از اعضای شورا دارند بسیار بالاست و در برخی مواقع در قوانین شوراها نیامده است که لازم است اعضای شورا با اشرافیت کامل به قوانین و جایگاه خود سطح توقعات و خواسته‌های خود را تنزل دهند.

وی از پیگیری برای حل مشکلات شوراهای پائین دستی در کشور اشاره و تصریح کرد: ما در شورای عالی استان‌ها به جد پیگیر مسایل آموزشی اعضای شوراها هستیم و قصد داریم تا در انتخاب کمیسیون‌ها نیز هر یک از اعضا با آشنایی به قوانین و جایگاه شوراها در تخصص خود در شورا اظهارنظر کند.

مدیر کل امور استان‌های شورای عالی استان‌ها قانون ماده 100 را جزو محکم‌ترین قوانین در کشور اعلام کرد و افزود: این ماده در عین حال جزو منعطف‌ترین قوانین نیز می‌باشد که با اندکی تعامل با اعضای شورا و دستگاه‌های ذیربط می‌توان مشکلات ناشی از این ماده را نیز حل و فصل کرد.

صدری حفظ جایگاه شوراها را مهم ارزیابی کرد و افزود: این جایگاه ابتدا باید از سوی اعضای شوراها در شهرها و شهرستان‌ها حفظ شده و مطالبات و خواسته‌های آنها به صورت لوایح و مصوبات قانونی ارائه شده و در مرکز بررسی شود تا بوانیم به یک اتفاق نظر در ساماندهی شوراها دست یابیم.

وی به بازتعریف مجدد از شوراها در شورای عالی استان‌ها اشاره و اظهار کرد: شوراها در قوانین دارای نقایص فراوانی هستند و ما به دنبال تعریف جدیدی از این شوراها در مدیریت جدید شورای عالی استان‌ها هستیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی