رئیس شورای عالی استانها: انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی حل مشکلات مردم را سرعت می بخشد
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
علیرضا احمدی

رئیس شورای عالی استانها گفت: پروسه تدوین قوانین پروسه زمان بری است اما انعقاد تفاهم با سازمان ها و دستگاه ها حل مشکلات مردم را سرعت می بخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استانها در حاشیه سی و ششمین اجلاس شورای عالی استانها و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از وظاف شورای عالی استانها طرح بردن به مجلس است.

وی افزود: اما این اقدام و منتظر ماندن برای تصویب قانون زمان بر است و برای همین یکی از راهکارها امضای تفاهم نامه با سازمان های اجرایی و دستگاه های مختلف است.

احمدی افزود: این تفاهم نامه ها کارهای اجرایی را با سهولت بیشتری به پیش می برد و ما را معطل تصویب قوانین نمی کند.

رئیس شورای عالی استانها گفت: تبدیل یک طرح به قانون زمان زیادی را مصرف می کند و همین امر پیشبرد امور را مختل کرده و کارها را بر زمین می گذارد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت سازمان پدافند غیرعامل در سطح کشور و همچنین گستره بزرگ شوراها در همه نقاط کشور می شود پیش از وقوع هر مشکلی یک سری پیش بینی های لازم را داشت تا از بروز اتفاقات بزرگتر پیشگیری کرد.

احمدی گفت: این تفاهم نامه ها می تواند نوید بخش این باشد که ما پیش از وقوع هر حادثه ای به دنبال کم اثر کردن شدت و ابعاد آن حادثه و آن خطر هستیم.

رئیس شورای عالی استانها افزود: ما امروز 5 طرح در دستور بررسی داریم که یکی از آنها موضوع بازنشستگی آتش نشانان تهرانی است که دو هزار نفر از پرسنل این سازمان را در بر می گیرد.

وی درباره اینکه مردم چه زمانی تأثیرات امضای این تفاهم نامه ها را حس خواهند کرد گفت: اولین تأثیر این تفاهم نامه ها این است که انسجامی بین دستگاه های مختلف و شورای عالی استانها ایجاد می کند.

احمدی گفت: اما تأثیر بلند مدت آن در ایجاد کمیته های بین دستگاهی و رفع مشکلات عمیق تر کشور نهفته است.

انتهای پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی