نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها: وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا نمره قبولی نمی گیرد/ تاخیر در تزریق واکسن آنفولانزا فرصت طلایی مقابله با بیماری را از بین می برد
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
حسین بهشتیان

بهشتیان با بیان اینکه وقت آن شده که کارنامه هشت ماهه وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا را ورقی بزنیم گفت: من به کادر درمان و همکاران خودم در کادر درمان و جامعه پزشکی نمره قبولی می دهم اما به وزارت بهداشت نمره قبولی نمیدهم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها سید حسین بهشتیان نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان ها که خود داروساز بوده و از اعضای کادر درمان محسوب می شود در نطق پیش از دستور خود در سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که با حضور غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل برگزار شد گفت: هشت ماه از ورود کرونا به کشور می گذارد و نزدیک به سی هزار نفر از هموطنان ما جان سپردند و همین تعداد خانواده عزادار شدند.

وی افزود: وقت آن شده که کارنامه هشت ماهه وزارت بهداشت را ورقی بزنیم. من به کادر درمان و همکاران خودم در کادر درمان و جامعه پزشکی نمره قبولی می دهم اما به وزارت بهداشت نمره قبولی نمیدهم.

بهشتیان ادامه داد: به عنوان یک داروساز در خط اول مقابله با کرونا بودیم. از سوم اسفند که اعلام شد کووید ۱۹ وارد ایران شده است از همان موقع اشتباهات پی در پی وزارت بهداشت آغاز شد.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها تصریح کرد: در همان شروع کار اعلام شد داروخانه ها حق ندارند ماسک را در داروخانه توزیع کنند. از این رو در همه جا ماسک عرضه شد بجز در داروخانه ها.

وی افزود: از لحاظ تولید و توزیع الکل در حد خودکفایی هستیم اما به ناگاه همه چیز نایاب و گران شد و نتیجه آن این شد که برخی با اطلاعات اشتباه حتی الکل خورده و جان خود را از دست دادند.

بهشتیان با بیان اینکه در بیست روز ابتدایی ورود کرونا به ایران کادر درمان بی دفاع بودند و در همان روزها بخشی از این جمعیت بیمار شدند و از بین رفتند و شهید شدند توضیح داد: در موج دوم کرونا وزارت بهداشت مدعی شد می خواهیم عملکردمان را به دنیا عرضه کنیم. کشور را رنگی دیدند. همان زمان به وزیر بهداشت گفتیم رنگی دیدن کشور اشتباه بوده است. آن وقت یک ماه قبل خود وزیر بهداشت هم گفت من مخالف رنگی دیدن کشور بودم.

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه موج سوم کرونا شروع شده است، توضیح داد: بحث توزیع واکسن آنفلوآنزا برای مردم سوال شده است. سال گذشته ۱.۸ میلیون واکسن وارد شده است اما امسال می گویند برای ورود ۱۶ میلیون دز واکسن تأمین اعتبار ارزی شده است و قرار است به زودی وارد کشور شود اما تا همین لحظه فقط کادر درمان واکسن دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ کس هنوز واکسن نگرفته است گغت: توزیع واکسن به هفته بعد موکول شده است که امیدواریم این وعده محقق شود و هفته بعد حداقل واکسن به دست مردم عادی برسد.

بهشتیان بیان داشت: واکسن از چند کشور مثل روسیه و کره و چند کشور اروپایی وارد می شود. چرا با کشور روسیه رایزنی های لازم برای واردات واکسن انجام نشده است و چگونه است که ژل آکنه به عنوان یک داروی فوریتی واردات می شود اما واکسن آنفلوآنزا نمی آورند.

وی ادامه داد: آیا نمی شد از کره که به ما چندین میلیارد دلار بدهکار است واکسن وارد کنیم؟ واکسن باید قبل از آبان ماه تزریق می شد زیرا ۲۰ روز زمان نیاز است که واکسن با بدن تطبیق پیدا کند و با این حساب ما این فرصت طلایی را برای تزریق واکسن از دست داده ایم.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها گفت: همانگونه که شوراها اولین خط مراجعه مردم به یک نهاد هستند داروسازان هم اولین خطی هستند که مردم به آنها مراجعه می کنند اما وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داروسازان را برای دریافت واکسن رایگان آنفلوآنزا مشمول ندانست.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی