نماینده استان چهار محال و بختیاری در شورای عالی استان ها: ضرورت افزایش بودجه شهر لردگان/ جمعیت لردگان 2 برابر افزایش داشته است
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
مهدی محمودی

مهدی محمودی گفت: پیش تر لردگان قریب به 25 هزار جمعیت داشت که اخیرا با تصمیمات اخذ شده 4 روستا به این شهر الحاق کردند و جمعیت شهر 2 برابر شد. . ولی بودجه را همان سابق درنظر گرفتند که 40 درصد آن نیز محقق نمی شود.

مهدی محمودی نماینده استان چهار محال و بختیاری در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره الحاق 4 روستا به شهر لردگان استان متبوعش اظهارداشت: پیش تر لردگان قریب به 25 هزار جمعیت داشت که اخیرا با تصمیمات اخذ شده 4 روستا به این شهر الحاق کردند و جمعیت شهر 2 برابر شد.

وی گفت: این در حالی بود که بافت آن شهری نبود و هیچ زیر ساختی برای شهر شدن را نداشت. علی ایحال با تمام نقصان و ضعفی که وجود داشت به شهر الحاق شد.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جمعیت شهر لردگان 2 برابر شد؛ این درحالی است که بودجه شهر لردگان 10 میلیارد بوده است و آن را 11 میلیارد کرده اند که هیچ تناسبی با این جمعیت و بودجه وجود ندارد. با الحاق این روستاها نیز عملا نمی توانیم درآمدی کسب کنیم. چرا که ساخت و ساز آن ها تمام شده بود.

محمودی افزود: وقتی جغرافیا را 2 برابر می کنید بودجه را با "لحاظ تورم باید 4 برابر کنید تا بتوان خدماتی ارائه دهید. ولی بودجه را همان سابق درنظر گرفتند که 40 درصد آن نیز محقق نمی شود.  

وی با بیان اینکه این روستاها قبل از اضافه شدن به لردگان با شرایط روستایی ساخت و ساز کرده بودند و زمانی که جز شهر شدند ما نمی توانستیم از آن ها عوارضی دریافت کنیم افزود: این روستاها با پروانه روستایی به شهر الحاق شدند.  باید با بودجه فعلی به آن ها امکانات ارائه می کردیم. در این زمینه مشکلات زیادی داشتیم و باید زیر ساخت های آن ها را با امکانات شهری همسان سازی می کردیم.     

محمودی تاکیدرکرد: این روستاها سرانه فضای سبز ندارند که مردم بتوانند استفاده کنند. سازمان نوسازی و مدیریت شهری هنوز نتوانسته برای آن ها فضای سبز ایجاد کند. همچنین هنوز برای این روستاها سرانه فرهنگی و قسمت اداری پیش بینی نشده است.

وی همچنین با اشاره به بافت فرسوده شهر لردگان گفت: برای بافت فرسوده این شهر هنوز هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است که امیدواریم سازمان نوسازی کشور نگاه ویژه ای به این شهر داشته باشد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی