رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد جلب مشارکت عموم شهروندان در پیشبرد پروژه‌های شهری؛ تجربه موفق شهرهای توسعه یافته
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
سید عبدالرزاق موسوی

موسوی شیوه‌های جلب مشارکت کارشناسان و عموم شهروندان در پیشبرد پروژه‌های شهر را توصیه قانون و تجربه موفق شهرهای توسعه یافته دانست و گفت: امیدوار هستیم خروجی مسابقه پل زندگی، یک یادگار هنری و اثر ارزشمند معماری و شهرسازی از دوران این شورا و شهرداری بر جای بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سید عبدالرزاق موسوی نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در آیین اختتاميه مسابقه پل زندگی، با تقدیر از مجموعه شورا و شهرداری و همه دست‌اندرکاران این پروژه، گفت‌: شیوه بسیار ارزشمند جلب مشارکت کارشناسان و عموم شهروندان در پیشبرد پروژه‌های شهر، هم توصیه قانون است و هم تجربه موفق شهرهای توسعه‌یافته که مورد توجه ویژه شورای پنجم نیز قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه فعالیت‌ها و خدمات بسیار متنوعی در حوزه مدیریت شهری  وجود دارد و سرنوشت تک تک شهروندان به تصمیمات مدیران شهری گره خورده است، تأکید کرد: انتظار این است که این مسابقه بزرگ به اینجا ختم نشود و هم شورا و هم شهرداری بتوانند از آن به عنوان روشی برای آینده در زمینه تصمیم‌گیری‌ها در مسائل مختلف شهر و شهروندان استفاده کنند.

موسوی در ادامه با بیان اینکه یک وجه این پروژه جنبه فیزیکی و کالبدی آن است که شهرداری مانند پروژه‌هاي دیگر البته با طبیعت و فضای جدیدتر و زیباتر در اختیار شهروندان قرار می‌دهد‌، اضافه کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد نام این مسابقه است؛ انتخاب نام پل زندگی برای این پروژه به معنای آن است که این پل علاوه بر کالبد و بهره‌برداری فیزیکی که خواهد داشت، قرار است یک پیامی به شهروندان هم منتقل و القا کند؛ آن هم پیام نشاط و فرهنگ مردم و شهروندان شیراز یعنی زندگی مسالمت‌آميز شهروندان فهیم آن است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه برگ برنده مردم شیراز فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز آنان در کنار هم در طول تاریخ است، تصریح کرد: طرح‌های پل زندگی باید این فرهنگ برجسته و والا را القا کند و بنابراین طراحان و معماران کار بسیار سختی دارند که امیدوار هستیم خروجی آن یک یادگار هنری و اثر ارزشمند معماری و شهرسازی از دوران این شورا و شهرداری بر جای بگذارد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی