نماینده شورای استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها: توسعه روستا با تغییر نگاه مسئولین به جامعه روستایی و ارج نهادن به جایگاه شورا و دهیاری امکان پذیر است
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
محمدکاظم شاکری

شاکری با بیان اینکه شوراها و دهیاری ها نقش مهمی در توسعه روستایی دارند بیان کرد: لازم است دولت با تقویت مدیریت روستایی امکان توسعه پایدار روستایی را فراهم کند.

محمد کاظم شاکری نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در پیامی روز ملی روستا و عشایر را گرامی داشت.

در این پیام آمده است:

زمانی که سخن از روستا به میان می‌آید ناخودآگاه نسیم دلنواز زندگی شروع به وزیدن می کند. زندگی و طبیعت در روستا به هم آمیخته است تا شکوه زیبا زیستن را نمایان کند. روستا یعنی استمرار زندگی و مهربانی، روستا یعنی نشاط و آرامش، روستا یعنی با نام حضرت حق روز را آغاز کردن و شب را به سر بردن، روستا یعنی شکر حضرت دوست را بر زبان راندن، روستا یعنی زدودن غم و سردادن شادی و روستا یعنی سادگی، صداقت، صفا و صمیمیت.

از آنجایی که توسعه روستایی با حمایت دولت و فعالیت روستائیان ممکن می‌شود شورای روستا و دهیاری می‌تواند نقش ارزنده‌ای در توسعه پایدار روستایی و بازسازی آن داشته باشد. بنابراین لازم است دولت با یک برنامه‌ریزی دقیق و با اختصاص بودجه مناسب و تعریف اختیارات لازم برای شورای روستا و دهیاری‌ها این نهاد تاثیرگذار در روستا را تقویت کند.

اینجانب به عنوان عضوی از شورای روستا و نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها، 15 مهرماه را که از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف تکوین و حفظ فرهنگ روستایی و برجسته نمودن نقش روستائیان و عشایر در فرایند توسعه به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است بر خود لازم می‌دانم ضمن گرامی داشت این روز از تلاش و همکاری همه جانبه متولیان عرصه روستا به ویژه همکاران محترم در شورای روستاها و دهیاران پرتلاش تقدیر و تشکر نمونه و برای آنها آرزوی سلامتی کنم.

امیدوارم با استعانت از ایزد منان در مسیر تحقق توسعه روستایی و رفع مشکلات روستائیان بیش از پیش تلاش کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی