عضو شورای عالی استان ها تأکید کرد کوتاهی ستاد بازآفرینی شهری در اجرای 4 پروژه در شهر دهدشت
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
فرزاد آذریان

فرزاد آذریان ضمن انتقاد از عملکرد ستاد بازآفرینی شهری گفت: شهر دهدشت با این همه قدمت و محرومیت هایی که در طول سه سال اخیر داشته است سهمی از بودجه بالای 50 میلیارد تومان اعتبارات استانی نداشته است.

فرزاد آذریان نماینده استان کهگیلویه وبویر احمد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه دهدشت از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری در طول سه سال اخیر سهمی نداشته است گفت: این ستاد از ارکان اصلی و کلیدی پیش برنده در خصوص ساماندهی و بهسازی بافت های فرسوده شهری قلمداد می شود. مدیریت این ستاد در جذب و اختصاص اعتبارات، تصمیم گیری و تصمیم سازی، مدیریت اجرا و عملیاتی نمودن پروژه ها و رفع موانع، نقش اساسی را ایفا می کند.

آذریان ادامه داد: اما با تأسف باید اذعان کرد که در استان کهگیلویه و بویر احمد به جهت ضعف مدیریت این ستاد و عدم توجه لازم و نگاه سلیقه ای و گزینشی نسبت به پروژه‌های استان عملاً در بخشی از شهرها جز نامی از این ستاد در حد جلسات بدون خروجی چیز دیگری نبوده است.

وی گفت: مسوولان به خوبی آگاهند که شهر دهدشت به لحاظ قدمت و گستردگی بافت و دیگر شاخصه ها و مولفه های مرتبط با ستاد باز آفرینی شهری چه جایگاهی در میان شهرهای استان داراست. از مسئول ستاد بازآفرینی شهری سوال کنید همین شهر با این همه قدمت و محرومیت هایی که در طول سه سال اخیر داشته است چه سهمی از بودجه بالای 50 میلیارد تومان اعتبارات استانی داشته است؟ به حق باید گفت در عمل هیچ!

نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در ادامه سخنان خود افزود: تعداد جلسات و نحوه برگزاری و دستاورد آن ها در استان و شهر دهدشت چگونه بوده است؟ از همه مهمتر ستاد نظارت بر عملکرد و مصوبات ستاد بازافرینی چه نظارتی داشته است؟

آذریان در ادامه با تاکید بر اینکه عمق قصور این ستاد را در ۴ پروژه مربوط به شهر دهدشت به اجمال روشن می کنم تا برای متولیان امر روشن شود این همه کوتاهی توسط چه کسی و به چه جهت انجام گرفته است گفت: معاونت عمرانی استانداری استان از مدیر کل راه و شهرسازی استان سوال کنید پیمانکار روکش آسفالت بافت فرسوده شهر دهدشت کیست؟ بعد از گذشت این همه زمان از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار تاکنون آسفالتی انجام نشده است.

وی افزود: از مدیر طرح بازآفرینی شهری سوال کنید پروژه جدول گذاری و هدایت آب های سطحی میدان شهر دهدشت که به  شرکت برج افرازان طیبی به عنوان پیمانکار واگذار شد و کلیه اقدامات و برآوردها بعد از ساعت ها کار کارشناسی صورت گرفته بود به کجا انجامید؟

نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان ها با طرح سوالی مبنی بر اینکه پروژه مهم و بنیادی ساماندهی بازار روز دهدشت از سال ۹۷ تاکنون در برنامه ریزی این ستاد بوده چرا بعد از گذشت سه سال هنوز اقدامی جز تجهیز کارگاه در هفته جاری صورت نگرفته است؟ تاکید کرد: نکته اساسی و قابل تأمل این است که اعتبار اختصاص یافته به این پروژه بزرگ چقدر است؟ اعتبار چهار میلیاردی که در سال 98 برای آن لحاظ شد در کجا مصرف شده است.

وی درباره عملکرد شورای شهر دهدشت درخصوص پاسخ به کوتاهی های ستاد بازآفرینی شهری بیان کرد: با توجه به مشکلات و کوتاهی های ایجاد شده، شورا و شهرداری دهدشت بر آن شد تا مسئول مافوق ستاد بازآفرینی شهری را در جریان عدم اجرای طرح ها قرار دهد. لذا در سه دعوتنامه از مدیر کل وقت دعوت شد تا پیرامون مشکلات و عدم اجرایی روند پروژه ها با ایشان صحبت شود. اما ایشان تا امروز از حضور در شورا و شهرداری دهدشت خودداری کردند.

 نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان ها در ادامه بیان کرد: شرح مختصری که بیان شد اسناد گویای واقعیت تلخی است که ستاد به ظاهر بازآفرینی در حق شهر دهدشت انجام داده است که داوری در باب موضوعات مطرح شده را به مردم و مسئولان استانی واگذار می کنم.

وی بیان کرد: نباید مردم در این تنگنای مصایب اقتصادی و معیشتی در مسائل عمومی مرتبط به حقوق شهروندی خود بیش از این دچار خسران و بی اعتمادی و نا امیدی شوند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی