حمید بادامی نجات خبر داد تحقق ۸۷ درصدی درآمدهای شهرداری همدان در پنج ماهه نخست امسال
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
حمید بادامی نجات

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای شهر همدان از تحقق ۸۷ درصدی درآمدهای شهرداری در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حمید بادامی نجات نائب رئیس شورای عالی استان ها در نخستین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورا در سال چهارم از دور پنجم با اعلام این خبر افزود: شهرداری همدان بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده در برش عملکردی ماهانه خود نسبت به تامین منابع پیش بینی شده اقدام کند که تحقق ۸۷ درصدی در 5 ماهه نخست سال 99 قابل توجه است.

بادامی نجات ضمن تشکر از مجموعه مدیریت مالی شهرداری همدان اظهار کرد: شهرداری همدان علی رغم وجود مشکلات اقتصادی توانسته عملکرد خوبی در تحقق بودجه ۵ ماهه نخست سال جاری داشته باشد و این قابل تقدیر است که امیدواریم تا پایان سال بر اساس برنامه‌هایی که در بودجه سال ۹۹ شهرداری پیش بینی شده به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در کنار تحقق بودجه باید به موضوع ارزش افزوده پرداخته شود، گفت: متاسفانه سهم ارزش افزوده غیرشفاف در استان و کشور توزیع می‌شود. انتظار داریم که اداره کل امور مالیاتی استان همدان این موضوع را برای شهرداری های استان بویژه شهر همدان پیگیری کند و از محل مالیات‌های ارزش افزوده بر اساس حقی که شهر همدان دارد اخذ کند که این موضوع مطرح شده است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای شهر همدان در ادامه با بیان اینکه برای نخستین‌بار در کشور سامانه سحاب، در شورای شهر همدان تهیه شد، افزود: با توجه به اینکه نرم افزار مصوبات داخلی شورا در سامانه سحاب قررا بود در مهر ماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد امروز در جلسه کمیسیون بودجه طور رسمی راه‌اندازی شد.

بادامی ‌نجات اضافه کرد: سامانه سحاب، قابلیت مدیریت و دسترسی آسان‌تر به اطلاعات کمیسیون‌ها، صحن شورا و خروجی آن را ایجاد می‌کند که با توجه به بارگذاری مناسب سامانه شفافیت شهرداری همدان انتظارات در این زمینه هم بالاست و باید با قوت بیشتری پیش برود.

وی با بیان اینکه از این پس قابلیت دسترسی به تمامی مصوبات دوره پنجم شورا در سایت شورای شهر برای شهروندان ایجاد می‌شود، یادآور شد: بارگذاری اطلاعات در سامانه سحاب به صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان انجام می‌گیرد و تمامی اطلاعات مورد نظر همراه با جزئیات در این سامانه، بارگذاری می‌شود که این مهم در شورای پنجم رقم خورده است.

نائب رئیس شورای عالی استان ها اظهار داشت: یکی از مزیت‌های سامانه سحاب این است که در سال‌های آینده دسترسی آسان به سابقه جلسات شورا وجود خواهد داشت که در مرحله نخست جلسات داخلی کمیسیونها از طریق این سامانه مدیریت می‌شوند.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی