نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها: تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی گیلان را برای همیشه نابود می‌کند
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
سید حسین موسوی

موسوی با اشاره به مشکلات شالی‌کاران گفت: مشکلات اقتصادی باعث شده است کشاورزان زمین‌های خود را به ویلا سازها بفروشند و این باعث نابودی همیشگی زمین‌های کشاورزی میشود.

سید حسین موسوی نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات شالی ‌کاران گیلان گفت: مشکلات معیشتی، گران شدن ابزار کشت محصول و عدم افزایش قیمت برنج سبب شده است برنج‌کاران شمالی با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند.

وی افزود: در سال‌های اخیر افزایش سموم و کود، ابزار کشاورزی، دستمزد کارگر و در کنار اینها واردات برنج خارجی سبب شده است کشاورز گیلانی به شدت آسیب پذیر باشد از این رو نمی‌تواند به کشت برنج ادامه دهد.

موسوی در خصوص تغییر کاربری زمین در استان گیلان هشدار داد و بیان کرد: چنین اتفاقات و مشکلاتی سبب میشود که کشاورزان زمین‌های کشاورزی را بفروشند و بجای آن ویلا ساخته شود. این مسئله نگران کننده است و در آینده میتواند تبدیل به یک بحران شود.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تغییر کاربری زمین‌ها علاوه بر اینکه زمین‌های کشاورزی را برای همیشه نابود می‌کند تولید محصول با کیفیت برنج که در جهان برند است را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: در صورتی این تغییر کاربری‌ها انجام می‌شود و ویلاهای بزرگ مقیاس ساخته می‌شود که یک کشاورز نمی‌تواند در زمین کشاورزی خود یک انبار بسازد. بنابراین دولت باید به صورت جدی به این مسئله ورود کند و اجازه ندهد زمین‌های کشاورزی برای همیشه نابود شوند.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها افزود: اگر ساخت‌وساز در این زمین‌ها ایرادی ندارد حداقل به کشاورز مجوز ساخت بدهند تا بتواند از زمین خود سودی ببرد نه اینکه ویلاسازان زمین را با قیمت پایین از دست کشاورز خارج کنند و خودشان به ثروت برسند.

موسوی تاکید کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید فکری برای حل این معضل کنند تا بتوانیم شغل کشاورزی و زمین ها را حفظ کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی