نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها: آتش‌نشانی‌ها با شرایط ایده‌آل فاصله زیادی دارند/ نیاز آتش‌نشانی خرم‌آباد به نردبان بلند مرتبه
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
علی محمد صالحی نسب

صالحی‌نسب با بیان اینکه اقداماتی برای تجهیز آتش‌نشانی‌ها انجام شده است بیان کرد: هنوز هم با شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

علی محمد صالحی ‌نسب عضو شورای شهر خرم‌آباد و نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مشکلات و کمبودهای آتش‌نشانی‌ها گفت: متاسفانه آتش‌نشانی‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند. هر چند با روی کار آمدن شورای پنجم برخی از کمبودها برطرف شده است اما هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

وی با گرامی داشت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیان کرد: در روز آتش‌نشان و خدمات ایمنی نمایشگاهی از دست آورد ها و امکانات آتش‌نشانی برگزار شد و ما نیز حضور پیدا کردیم و از نزدیک با مشکلات و کمبودهای آن ها آشنا شدیم.

صالحی‌نسب با بیان اینکه آتش‌نشانی خرم‌آباد در زمینه نردبان‌های بلندمرتبه کمبود دارد تصریح کرد: در این رابطه با جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جلسه داشتیم و ایشان قول دادند نردبان مورد نیاز آتش‌نشانی خرم‌آباد را تامین کنند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به سیل اخیر خرم‌آباد اضافه کرد: وقوع سیل در خرم‌آباد باعث شد نقائص و کمبودها به چشم بیاید. به‌ویژه در زمینه کفکش که برای تخلیه آب از منازل مردم یا زیرگذرها استفاده می‌شود کمبودهای زیادی وجود داشت. هرچند اکنون بخشی از این کمبودها برطرف شده است.

وی افزود: آتش‌نشانی خرم‌آباد همچنین در زمینه برخورداری از ماشین‌آلات نیز ضعیف است. به‌ویژه که در حوادث گرانی بنزین چند دستگاه از ماشین‌آلات آتش‌نشانی را از دست دادیم.

صالحی نسب اضافه کرد: در تامین تجهیزات انفرادی نیز مشکل وجود دارد. این موضوع سبب می‌شود امدادرسان به درستی نتواند کار کند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد ادامه داد: همچنین در زمینه آموزش کارکنان و نیروهای امدادرسان به ویژه در حوزه غواصی نیز مشکلاتی داریم. در حقیقت تعداد نیروی انسانی از میانگین مورد نیاز پایین‌تر است. این درحالی است که در پرداخت حقوق و مزایا نیز کمبود وجود دارد.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی نیز مانند ارتش در زمان صلح و آرامش باید تقویت شود تصریح کرد: در زمانی که اتفاقی رخ نداده است ما باید چه از نظر آموزشی و چه از نظر امکانات و حقوق این نیروها را تقویت کنیم و همیشه آماده حمله باشند تا در زمان وقوع حادثه این نیروها بتوانند به بهترین شکل با حوادث مقابله کنند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسئولیت برطرف کردن این کمبودها چه نهادی است عنوان کرد: در اصل مجموعه آتش‌نشانی زیر نظر شهرداری‌ها هستند اما تامین نیاز آتش‌نشانی‌ها بودجه بالایی را می طلبد و شهرداری ها به تنهایی قادر به تامین این هزینه ها نیستند. برای مثال قیمت همان نردبان بلندمرتبه 30 میلیارد تومان است. بنابراین لازم است که دولت بودجه ویژه‌ای را برای تجهیز آتش‌نشانی‌ها در نظر بگیرد.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت جهیز آتش‌نشانی‌ها وظیفه سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور است که این کمبودها را تامین کند. از این جهت بهتر از شهرهای بالای 50 هزار نفر تامین می شود. برخی از امکانات را نیز دریافت می‌کنند که ممکن است به ندرت از آنها استفاده کنند.

صالحی نسب بیان کرد: از این رو ما پیشنهاد داده‌ایم که تجهیزات خاصی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در شهرهای مراکز استان تجمیع شود تا در صورت نیاز به شهرهای کوچکتر اعزام شوند.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی