از سوی نماینده زنجان در شورای عالی استان ها مشکلات طرح تفصیلی شهرستان خرم دره تشریح شد
سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
مرتضی صالحی نژاد

مرتضی صالحی نژاد گفت: طرح تفصیلی خرم دره در شهرستان خرم دره به علت مغایرت هایی که در کاربری ها داشته است بین کارشناسان و و مردم مورد بحث است.

مرتضی صالحی نژاد نماینده استان زنجان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره مشکلات طرح تفصیلی خرم دره اظهار داشت: تعیین دقیق چگونگی استفاده از زمین های شهر، و تعیین موقعیت و مساحت هر یک از آن‌ها در سطح محلات شهر از اهداف طرح تفصیلی است ولی این مهم بایستی با استفاده از مشاورران و کارشناسان آگاه هر شهر انجام گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم دره افزود: این طرح در شهرستان خرم دره  به علت مغایرت هایی که در کاربری ها داشته است بین کارشناسان و و مردم مورد بحث است.

وی گفت: در این طرح یک زمین 100 متری و یا 150 متری را برای ساخت مدرسه تعریف کرده اند که عملا این امکان برای ساخت مدرسه با این مساحت امکان پذیر نیست.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان ها افزود: برای مثال در یک محله که تماما منازل ساخته شده است. در یک قطعه زمین 100 متری بافت کشاورزی داده اند. این تصمیم در طرح جامع تفصیلی اعتراض گسترده اهالی را در پی داشته است.

صالحی نژاد با بیان اینکه در این طرح کاربری های کشاورزی، درمانی و آموزشی دچار مشکل هستند و مشکلات کاربری دارند بیان کرد: با چه استانداردی می توان در یک زمین 200 متری مدرسه ساخت؟

وی در خصوص چرایی این مشکلات در طرح فوق بیان کرد: علت این مشکلات این است که مشاوری که برای این طرح در نظر گرفته اند آگاهی لازم را نداشته است و نسبت به شهر خیلی اشراف نداشته است و نتوانسته به خوبی راهنمایی های لازم را انجام دهد.

 

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی