نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها: کمبود امکانات آموزشی بلای جان دانش آموزن با استعداد سیستان و بلوچستان است
دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
عزیز سارانی

سارانی با اشاره به شرایط نامناسب حوزه آموزش در سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از دانش آموزانی که استعدادهای درخشانی دارند به دلیل نبود یا کمبود امکانات از تحصیل باز می مانند.

عزیز سارانی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها، با اشاره به حضور تعدادی از دانش آموزان سیستان و بلوچستان در میان رتبه های برتر کنکور سال 99 گفت: استان سیستان و بلوچستان استان کم برخورداری است و به تبع آن دانش آموزان نیز چه از نظر مالی و چه از نظر امکانات عمومی آموزشی در بدترین شرایط درس می خوانند. اما با این وجود استعدادهای درخشانی در استان وجود دارد که اکنون شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: هر سال ما می بینیم که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان استان باوجود سختی ها و محرومیت های فراوان در میان رتبه های برتر کشوری قرار دارند و وارد بهترین دانشگاه ها می شوند و خدا می داند چه تعداد استعداد به دلیل مشکلات موجود هدر می رود.

سارانی اضافه کرد: متاسفانه ورود دانشجویان سیستان و بلوچستانی به دانشگاه هم با مشکلاتی همراه است. علیرغم اینکه در دانشگاه های تراز اول کشور پذیرفته می شوند اما به دلیل مشکلات مالی و فقر به سختی تحصیلات خود را به پایان می رسانند.

وی ساخت مدارس جدید و بهسازی مدارس موجود را ضروری دانست و افزود: ما به یک تحول در حوزه آموزش استان نیازمندیم. مشکلات ریشه ای و عمیق است و نیاز به بودجه قابل توجهی دارد.

نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استانها گفت: از این رو درخواست داریم دولت در این حوزه اقدامات جدی و عملی انجام دهد و موجبات تحصیل بهتر دانش آموزان استان را فراهم آورد.

وی عدم توانایی دانش آموزان در تامین نوشت افزار و کتاب را نیز یک مشکل اساسی دانست و اضافه کرد: بسیاری از دانش آموزان حتی توان خرید کتاب های تحصیلی را نیز ندارند و از این بابت نمی توانند به مدرسه بروند. بنابراین باید شرایطی مهیا شود تا دانش آموزان از امکانات آموزشی و نوشت افزار به صورت رایگان برخوردار شوند.

سارانی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در کشور و بازگشایی مدارس در این شرایط تصریح کرد: در این شرایط که حضور دانش آموزان در کلاس خطرآفرین است دانش آموزان استان به ویژه دانش آموزان روستایی به دلیل بیشترین ضربه را می خورند که چرا که نبود اینترنت و دسترسی به وسایل الکترونیکی برای برخورداری از آموزش مجازی در استان چشمگیر است و آنها راهی جز برای حضور در کلاس ندارند از این رو بیشتر در خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها در خیرین و دولت خواست تا با تشکیل که کمیته ویژه به صورت جدی مشکل آموزش در استان را حل کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی