نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها: تردد ماشین های سنگین شرکت های نفتی عامل خرابی جاده های هویزه است
دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
سعید سیلاوی

سعید سیلاوی گفت: با توجه به ظرفیت های شرکت های نفتی انتظار می رود که حداقل جاده های خوزستان چند بانده شود.

سعید سیلاوی نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات جاده ای استان متبوعش اظهار داشت: جاده سوسنگرد به هویزه رابط بین 2 شهرستان است و مسافت آن 15 کیلومتر است که ماشین های سنگین شرکت های نفتی از آن تردد می کنند و بسیار فرسوده شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های شرکت های نفتی انتظار می رود که حداقل این جاده چند بانده شود. به علت تردد بیش از حد ماشین های سنگین این جاده بسیار فرسوده و خراب شده است. می توان برای بازسازی از ظرفیت‌های شرکت های نفتی استفاده کرد.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه در حال حاضر این جاده یک بانده است و مشکلاتی را به وجود آورده تاکید کرد: متاسفانه این شرکت های نفتی برای بازسازی جاده همکاری های لازم را انجام نمی دهند.

سیلاوی با اشاره به جاده سوسنگرد به بستان بیان کرد: این جاده نیز از جاده هایی است که نیاز به رسیدگی دارد. شهر بستان منتهی به پایانه مرزی چذابه است که محل تردد زائرین اباعبداله الحسین و یک جاده ترانزیتی  محسوب می شود. متاسفانه هر سال شاهد تصادفات سنگین در این جاده هستیم و در تلفات جانی آمار بالایی دارد. متاسفانه این جاده هنوز تکمیل نشده است طول این جاده ۵۰ کیلومتر است که در تبادل کالا نیز در این جاده صورت می گیرد.

وی با تاکید براینکه مسیر هویزه منتهی به هورالعظیم و یا یادمان شهید علی هاشمی نیز نیازمند رسیدگی است گفت: مسافت این جاده ۲۲ کیلومتر است. در این جاده نزدیک به ۲۰ روستا قرار دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها در ادامه بیان کرد: جاده هویزه منتهی به شرکت‌های نفتی نیز از دیگر از جاده‌های استان است. این جاده از خود شهر هویزه به سمت طلایه است. این جاده یک بانده است و بسیار باریک است و تردد ماشین های سنگین در آن بسیار است. اهالی منطقه نیز با ماشین های سواری و کشاورزی در  آن تردد می‌کنند که گاها شاهد تصادفات سنگین در این جاده هستیم.

سیلاوی پیشنهاد کرد: اگر دولت بودجه ای ندارد و وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند برای این جاده‌ها کاری انجام دهد انتظار داریم که شرکت های نفتی که تعداد آن ها به ۲۰ شرکت می رسد به این جاده ها رسیدگی کنند. خود شرکت های نفتی نیز از این رسیدگی بهره مند خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: با این اقدام هم به خودشان و هم به مردم منطقه خدمت خواهد کرد. جاده ها را تعریض و علامت گذاری کنند تا شاهد تصادفات سنگی در این جاده ها نباشیم.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها رسیدگی به جاده های مذکور را بسیار ضروری دانست و گفت: تردد ماشین های سنگین شرکت های نفتی موجب خرابی این جاده ها شده است. لذا بازسازی و تعمیر این جاده ها حداقل کاری است که آن ها می‌توانند انجام دهند.

پایان پیام/2

شبکه های اجتماعی